Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia tar iPhone till Sverige!

Tråden skapades och har fått 899 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-06-27 11:17

Länk?

Finns ovan i "Telia Sonera"

TeliaSonera

Mvh

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-27 11:33

jahapp då är det bara att vänta och hoppas att mobilen säljs utan abb i USA för vettiga pengar.

Ursprungligen av broel:

jahapp då är det bara att vänta och hoppas att mobilen säljs utan abb i USA för vettiga pengar.

Det verkar inte hända, allting hittills har pekat på att den bara ska säljas med abonnemang i USA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 15:37
Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar inte hända, allting hittills har pekat på att den bara ska säljas med abonnemang i USA.

I Italien lär det gå att köpa obunden iPhone pga. gällande lagstiftning där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 15:40
Ursprungligen av hkim:

I Italien lär det gå att köpa obunden iPhone pga. gällande lagstiftning där...

Då borde det ju gå att köpa en från Italien genom någon webbshop där.

Ursprungligen av hkim:

I Italien lär det gå att köpa obunden iPhone pga. gällande lagstiftning där...

Även i Frankrike och Grekland bland annat. Priset verkar ligga på ungefär 500 euro men sen tar dom 100 euro för att låsa upp den.

Edit: Tar tillbaka det där om Grekland, verkar inte stämma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:19

Fy satan i gatan vilka överpriser.
Som jag ser det blir det till att köpa en 16GB med iMini och sen lägga till datapaket.
Eller se hur resten av deras deals ser ut om man väljer att köpa telefonen med annat abonnemang.

Säljs ENDAST med abonnemang ingen kontantkort

Ursäkta mina ord, men vilka skitabbonemang! Vad hände med hederliga 299:- månaden där du får smsa, mmsa och ringa för beloppet. Vill du ha fri datatrafik till får du betala 99:- extra i månaden. Telenor kom igen nu, ge mig en höstpresent!!

Men hur mycket kostar den om man vill ha andra abonnemang?

Dem erbjuder bara dem abonnemangen för just den telefonen, sedan kan du säkert teckna tilläggs tjänster så som fri trafik, fria sms osv.

Ursprungligen av phindus:

Men hur mycket kostar den om man vill ha andra abonnemang?

iMini + plus Prisavtal Fastpris (eventuellt) = 498 per månad. Perfekt för mig som inte ringer eller sms:ar speciellt mycket.

  • Medlem
  • 2008-06-27 11:50
Ursprungligen av superduperjacob:

iMini + plus Prisavtal Fastpris (eventuellt) = 498 per månad. Perfekt för mig som inte ringer eller sms:ar speciellt mycket.

haha, ja sicket kap! som hittat, nästan gratis - perfekt om man inte använder något mycket...

*köper mer telekomaktier*

Ursprungligen av BeachMagnus:

Dem erbjuder bara dem abonnemangen för just den telefonen, sedan kan du säkert teckna tilläggs tjänster så som fri trafik, fria sms osv.

Har du sovit de senaste dagarna?

Citat:

Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia men då rekommenderar vi att du tecknar Prisavtal Fastpris.

Telia - Bredband, telefoni och digital-tv

Telia skriver ju

Citat:

Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia

Sorry, gör tre saker samtidigt.
Frågan är då om man så enkelt kan teckna ett 99:-/mån med 199:-/mån fri trafik och kanske får betala xxxx:- för mobilen?

Ursprungligen av Macaddict:

Telia skriver ju

Ursprungligen av BeachMagnus:

Sorry, gör tre saker samtidigt.
Frågan är då om man så enkelt kan teckna ett 99:-/mån med 199:-/mån fri trafik och kanske får betala xxxx:- för mobilen?

Det är ju det som är förhoppningen :).

Hoppsan vad dyrt! Ganska dåligt också att för 859:-/mån bara få 1GB data...

Och 3250:- blir ju $550, vilket är lite högre än taket som Jobs snackade om på WWDC

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-27 11:37
Ursprungligen av psychozz:

Och 3250:- blir ju $550, vilket är lite högre än taket som Jobs snackade om på WWDC

Ja, det där måste vi reda ut vad han menade under presentationen på WWDC: Affordable for everyone.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-27 11:41
Ursprungligen av psychozz:

Och 3250:- blir ju $550, vilket är lite högre än taket som Jobs snackade om på WWDC

Nu var det väl 8GB som skulle kosta 199$, och moms på det så blir det ganska nära vad den billigaste varianten säger = 1695 kr

Nu ska vi inte jämföra äpplen och päron

Ursprungligen av psychozz:

Och 3250:- blir ju $550, vilket är lite högre än taket som Jobs snackade om på WWDC

Du räknar galet, du kan inte räkna med den svenska momsen och sen jämföra med amerikanska priset utan moms. 3250 är 2600 utan moms och med dagens växelkurs blir det $441.

Edit:
Tycker annars inte priserna är så orimliga. För min egen del känns det lite klent med samtalsminutrar då jag är pratglad.

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Du räknar galet, du kan inte räkna med den svenska momsen och sen jämföra med amerikanska priset utan moms. 3250 är 2600 utan moms och med dagens växelkurs blir det $441.

Edit:
Tycker annars inte priserna är så orimliga. För min egen del känns det lite klent med samtalsminutrar då jag är pratglad.

Ok, my bad, men det är fortfarande mer än de $299 som Jobs sa att 16GB skulle hamna på, max.

Fö nu när det sjunkit in lite och läst olika kalkyler här så verkar abonnemangen ganska vettiga, om man nu vill köra Telia. Själv har jag telefon genom jobbet som i sin tur har avtal med Telenor och därmed kan jag inte skaffa någon iP3G. Jag ringer alldeles för lite privat för att jag skulle lägga dom här pengarna på en privattelefon, dessutom måste isf alla mina vänner har koll på två nummer, bökigt. Så enda chansen för mig att skaffa den är att kunna köpa den helt utan abonnemang, vilket inte ser ut att hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:30

Det här är mest intressant i dagsläget.
"Vi återkommer inom kort med prisinformation för befintliga Telia-kunder för iPhone 3G."
Finns på
https://www.tewss.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone.page#

För är det inte för dyrt så tecknar jag ett 99:- abonnemang + Fastpris Data för 199:-.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:35

förlåt, men detta är pinsamt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:36

Det här är väl något mer generöst än vad som framgick tidigare: "Unikt för iMini/iMidi/iMaxi är maxtaxan på
9 kr/dygn. Den omfattar all datatrafik utöver den som ingår i abonnemangen."

Det verkar nästan som att Telia inte vill att iPhone ska bli en hit...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:41

Finns inget att reda ut, han säger (som många redan sagt i det här forumet) att den kommer kosta $199 i nästan alla länder.

7.887:- för det billigaste alternativet då. Jävligt surt! =(

Bevaka tråden