Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel till Ipod Nano

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, jag har en 8GB Ipod Nano, vilket borde vara "3rd generation", men lyckas inte föra över spelen jag köpte till den. På iTunes stog det att 3rd generation skulle vara kompitabel, men det verkar inte vara så. Så jag undrade om det finns något annat sätt att föra över det. Jag läste lite om något Linux OS i iPoden, men dom trådarna var relativt gamla så det kanske finns något annat sätt nu.
Spelen jag köpte var Monopol och Soduko föresten.
Tack på förhand

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-26 23:12

När du synkar Nanon i iTunes så finns det ju flikar.Sammanfattning,Musik,Bilder,Spel...Gå till fliken spel och markera dom där,Annars vet jag inte vad...

Grejjen är ju den att jag inte har någon spel-flik, innebär det kanske att iPoden inte är kompitabel med det eller något liknande? Skulle det kanske gå att fixa på något sätt? Jag har nyaste iTunes btw.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-29 13:20
Ursprungligen av Mirimis:

Grejjen är ju den att jag inte har någon spel-flik, innebär det kanske att iPoden inte är kompitabel med det eller något liknande? Skulle det kanske gå att fixa på något sätt? Jag har nyaste iTunes btw.

Har du en "Filmer" flik? Annars har du väl inte senaste Nanon...:tveksam:

Nä det har jag inte :/, jag har "Sammanfattning", "Musik", "Podcaster", "Bilder", och "Kontakter bara. Aja, tack för hjälpen iaf.

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-29 23:22

Då har du antingen första eller andra generations Nano.

• Medlem
  • Ånge
  • 2008-09-05 23:44

Spelen+bilderna är borta på min Ipod !!

Hej .
Idag så när jag hade laddat min Ipod Nano 3rd ge, så var typ alla spel och alla bilder borta även fast bilderna visades och var tomma ;S
Jag har typ provat allt, försökt uppdatera utan uppdatering m.m Men det går inte särskilst bra nu och min kompis i galen i ett av de tre spelen jag hade på ipoden
Behöver lite hjälp här !?

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-06 13:14
Ursprungligen av Ipod<3:

Hej .
Idag så när jag hade laddat min Ipod Nano 3rd ge, så var typ alla spel och alla bilder borta även fast bilderna visades och var tomma ;S
Jag har typ provat allt, försökt uppdatera utan uppdatering m.m Men det går inte särskilst bra nu och min kompis i galen i ett av de tre spelen jag hade på ipoden
Behöver lite hjälp här !?

Jag vet inte,har du försökt med att återställa den med iTunes?

Har du köpt spelen genom iTunes finns dom alltid kvar. Är det så att du inte sitter vid den dator där du köpte spelen ? Kanske du har synkroniserat med ett annan iTunes-bibliotek än du brukar använda ? Pröva att auktorisera den dator du sitter vid. Om du återställer genom iTunes så kan du återfå de bilder som du har på din dator i iPhoto och de program som du har i iTunes.

• Medlem
  • Ånge
  • 2008-09-10 19:32
Ursprungligen av KaRo:

Har du köpt spelen genom iTunes finns dom alltid kvar. Är det så att du inte sitter vid den dator där du köpte spelen ? Kanske du har synkroniserat med ett annan iTunes-bibliotek än du brukar använda ? Pröva att auktorisera den dator du sitter vid. Om du återställer genom iTunes så kan du återfå de bilder som du har på din dator i iPhoto och de program som du har i iTunes.

Tack ändå för hjälpen, kan va bra att ha i framtiden ^^

• Medlem
  • Ånge
  • 2008-09-10 19:32
Ursprungligen av fedi-93:

Jag vet inte,har du försökt med att återställa den med iTunes?

Ja, jag gjorde faktist det efter inlägget, haha och det funkade faktist bra,allt var tillbaks.

1
Bevaka tråden