Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiklounge endast för musiker.

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag känner likadant inför den här frågan som flera andra som hängde på 99musik innan flytten. Skulle man inte kunna lösa det genom att starta ett nytt subforum som man måste ha skrivit x00 inlägg på 99musik (nuvarande musikloungen inte inräknad) för att få delta i? Jag har svårt att tänka mig att någon som inte är intresserad av musik orkar skriva hundratals inlägg för att komma in där, särskilt om moderatorerna skulle ha möjlighet att neka inträde för någon som uppenbart spammar för att komma upp i rätt antal. Detta vore en rättvis och praktisk lösning i mina ögon.

Ursprungligen av plastocid:

Skulle man inte kunna lösa det genom att starta ett nytt subforum som man måste ha skrivit x00 inlägg på 99musik (nuvarande musikloungen inte inräknad) för att få delta i?

Bra förslag! Själv hör jag inte till de flitigaste skribenterna på 99musik, men läser forumet flitigt och tycker det är tråkigt när trådar uppenbart skapade för att orsaka bråk dyker upp.

I dagsläget använder jag ignoreringslistan för de (få) skribenter jag tycker utmärker sig negativt. Dessutom får man ibland hålla sig i skinnet och avstå från att gå in i en diskussion. Det är inte alltid världen blir lyckligare för att man redovisar sin egen åsikt, ens om man är övertygad om att man själv har "rätt". Lev och låt leva...:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-13 22:28
Ursprungligen av FlowerP:

Bra förslag! Själv hör jag inte till de flitigaste skribenterna på 99musik, men läser forumet flitigt och tycker det är tråkigt när trådar uppenbart skapade för att orsaka bråk dyker upp.

Samma här O:-)

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-07-12 20:08

Ja, det var väl ingen lycklig sammanslagning det där, musikerforumet borde ha fått leva vidare som det var. Det man kan göra är att sätta alla gamla musikermedlemmar i en egen grupp som har tillgång till alla musikerfora och musikerloungen. Det man också kan göra är att moderera hårdare i musikerloungen, tillåt bara diskussioner som har musikanknytning. Det tredje, men till synes mest svårt är att låta bli att göda trollen!

Som jag ser det:

Grundproblemet är inte i sig att folk som inte tillhör 99musik läser och skriver i de delarna, utan att ett fåtal verkar betrakta 99musik som något slags allmänt diskussionsforum och att de inte håller samma diskussionston som resten av 99musiks medlemmar. 99musik har väldigt högt i tak, men personangrepp och allmännt gnabbande tillför inte särskilt mycket till forumet. Jag tror faktiskt inte att motsvarande beteende skulle tolererats särskilt länge på tex 99mac. (Dvs att endast delta genom att starta politiska och religiösa trådar i supporterloungen, utan att vara macägare eller ens delta i övriga delar av 99mac.) Speciellt inte eftersom det inte är någon brist på forum för den sortens diskussioner på annat håll.

Men eftersom det faktiskt också finns medlemmar från 99mac som deltar från och till på 99musik utan att nödvändigtvis vara musiker är jag skeptisk till tekniska lösningar som antal inlägg, låsa för utomstående osv. Istället tror jag på att moderatorerna kanske skulle se lite hårdare på personangrepp och liknande, och gå in och varna tydligare när det behövs.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-13 14:43

Välkommen till 99musik. För att delta i diskussionerna behöver du kunna skruva in en fet bas på en minimoog och / eller veta skillnaden mellan en Fender och en Gibson.

Ursprungligen av PF:

Välkommen till 99musik. För att delta i diskussionerna behöver du kunna skruva in en fet bas på en minimoog och / eller veta skillnaden mellan en Fender och en Gibson.

Och vad ska den som bara spelar vevlira göra?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-13 18:45
Ursprungligen av PF:

Välkommen till 99musik. För att delta i diskussionerna behöver du kunna skruva in en fet bas på en minimoog och / eller veta skillnaden mellan en Fender och en Gibson.

Näe, älskling, det där är inte en fender, det är en Ibanez...:D

Ursprungligen av lasselu:

Näe, älskling, det där är inte en fender, det är en Ibanez...:D

Haha! Gött lasselu :), fick tänka lite innan jag kom ihåg vartifrån det var :).

  • Medlem
  • 2008-07-14 08:36

Mina kärleksfulla vänner, låt den här tråden gå åter till att handla om ursprungsfrågan.
Oavsett om det är en Musicman eller en Hagström.

Om man tänker såhär då, när man går in på 99.se och trycker "dagens diskussioner" behöver kanske inte musikloungens inlägg synas? Visst man kan fortfarande gå in på 99musik och sen göra detsamma men det kanske räcker för att inte locka in folk som inte annars hänger i musikavdelningen.

Bevaka tråden