Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson T300?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad har nokia för data på sin "polyfoni" funktion?
syna funktionen i sömmarna vet jag, jag gjorde själv det inför att jag skulle välja mellan olika telefoner med polyfoniska ring signaler(vill ha!)... T300 är bara bäst! har ju hårdvaru ljud stöd (en synt alltså) inbyggd.
de andra (samsung nokia mfl.) verkar ha mjukvara baserade syntar, nu vet jag ju inte allt det tekniska men efter att lyssnat runt så går jag på mitt intryck oavsett teknik och T300 var mitt val i all fall..
Ut och praktisera vår rätt som konsument . testa och jämför

Någon som sett den blå (tror den heter "icy blue") modellen av T300? Nästan alla ÅF som listas på Pricerunner visar den blå på sina sidor, men ingen säljer den. Hittar bara de gröna och röda T300.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-11 00:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:
Någon som sett den blå (tror den heter "icy blue") modellen av T300? Nästan alla ÅF som listas på Pricerunner visar den blå på sina sidor, men ingen säljer den. Hittar bara de gröna och röda T300.

Jag har bara sett den på bild. Vi har bara fått hem gröna so far...

  • Oregistrerad
  • 2002-10-11 01:29

lite som planerat köpte jag slutligen en t-300. mycket trevlig telefon faktiskt. sammanfattningsvis kan jag säga såhär..

rätt skön att hålla i handen. tydlig display som visar färger korrekt.. 256 stycken.. menysystemena är enkla.. såvida man inte ska in i mobil data eller wap-inställningar.. då kan man förvirra sig..

displayen lyser för övrigt upp ett helt mörkt rum ganska rejält.. går att använda som en liten ficklampa, nästan.

i telefonen finns det uppskattningsvis 1 Mb minne, alltså lagringsutrymme. Som jag har konfigurerat telefonen nu rymmer denna alltså... (efter att ha rensat bort en massa blaj från sonyericsson)..

15 stycken fullskärms (101x80 pixlar) stora 256-färgers bilder, däribland en del fotografier på kompisar som jag änvänder som dyker upp när någon av dessa ringer till mig. (4-11KB/styck) Totalt 106 KB

5 stycken "Multimedia" (MMS) mallar med animerade bilder samt polyfoniska melodier (som uppenbarligen är utöver de som används som ringsignaler) dessa MMS-melodier går inte såvitt jag förstår att använda som ringsignaler. (Totalt 152 KB)

10 Polyfoniska ringsignaler (de andra "vanliga" signalerna har jag tagit bort) Beethoven-låten är ju helt vrickad... Låter som Beethoven i 60-70-talsfunkanda! Klart imponernade ljud. Totalt 83 KB

I telefonen finns även teman.. som präglar utseendet i menyerna.. 4 stycken är standard och går ej att ta bort. Däremot går det att skapa nya och ladda ner genom sonyericssons sida. Totalt 85KB

Sen har jag 9 spel inlagda (4 fanns från början) de tar mellan 40-60 KB/styck.. och är riktiga mästerverk.. som en gameboy med 256 färger ungefär.. Allt från kortspel till plattformsspel.. till.. Atari-klassiker. Totalt: 355KB

fler utvecklas på www.mophun.com

Telefonen rymmer uppskattningsvis 60 SMS och delas uppenbarligen INTE med 1MB-minnet.

I telefonen har jag även konfigurerat e-post som fungerar. Jag använder mig av home.se och kopplar upp mig via Mviva´s wap. (MyDof från telia krånglade så mycket) Det ska tydligen gå att ta ner upp till 6 fulla email till telefonen. Vet inte hur stora de kan vara dock.

Telefonen har även GPRS, men det har jag inte provat då det inte ingår gratis i mitt abonemang.

Rent tekniskt verkar telefonen väldigt avancerad jämfört med min tidigare Nokia 6210. Synd är bara att mindre sms rymms (jämfört med 200st i 6210:an). Om man nu tycker att det är viktigt. En annan dålig grej är att det inte finns någon riktig kalender i den, bara en händelselista som sorterar ett datum i ordning med en medföljande text. Som en att-göra-lista med andra ord.

Högtalaren i telefonen är mycket bra och låter HÖGT! Förstår nu varningen när man väljer nivå 6 i ljudstyrka.

Man kan även spela in memo-ljud.. , dessa har jag inte provat ännu om man kan använda som ringsignaler...

Skaler på min är grön, den enda som fanns i butiken. Men.. det kommer en massa andra färger snart.. och.. att byta front är enkelt.. det visade mannen i butiken där jag köpte min telefon.

Jag har svårt att betygsbedöma telefonen... men.. rent spontant.. kan jag säga att.. det är en riktigt trevlig telefon..

Ska man jämföra den med t68i.. så är det såvitt jag vet.. skillnaden.. att t300:an INTE har riktig kalender och blåtand. För övrigt ska det vara samma skärm... och samma menysystem.. minnet vet jag inte heller något om. Utseendet är också lite olika på dom. Men med tanke på att den kostar mellan 2500-3000 i butiker.. så är det en prisvärd telefon. En slags budget-t68i.

Undrar ni något.. ni som planerar att köpa den.. så fråga..

Hoppas ni blev klokare av beskrivningen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Agent Cooper:
Undrar ni något.. ni som planerar att köpa den.. så fråga..

Hoppas ni blev klokare av beskrivningen.

Jag blev det i alla fall Sådana här små rapporter/tester av nya produkter tror jag många med mig på 99mac uppskattar! Skulle kanske t.o.m. kunna få ett eget forum här för tester?

Hur laddar man ner egna bilder och signaler till telefonen?
Laddar man upp dem till någon webbsida och hämtar sedan ner via WAP?
Det skall väl funka med jpg o gif för bilderna samt standard MIDI-filer för signaler, om jag förstått det rätt.

[ 11 Oktober 2002, 02:44: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Billigast just nu enligt Pricerunner. 2398 skr inklusive moms.

Den lär säkert sjunka lite till innan jul också.

Har inte sett den i verkligheten än, men det bådar gott.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-11 14:40

Man kan skapa ett eget bildbibliotek på wap.sonyericsson.com (via din dator alltså)... lägg upp.. mbp, jpg eller gif-bilder i storleken 101x80 (bredd x jöjd) annars får du vita kanter runt bilden när du laddar ner dom till din telefon.

laddar ner gör du genom att gå till samma adress fast via din telefon.. loggar in (glöm ej detta, annars ikommer du inte åt ditt personliga bildbibliotek) och sen får du upp en sida.. där små thumbnails visas.. två länkar finns under varje bild.. view picture.. och download.. ett tips dock.. läs i manualen först hur du navigerar med telefonen.. i wap... det är.. lite.. annorlunda än vad jag var van vid..

hade även lite strul att ladda ner bilderna vid ett tillfälle.. men då löste jag det genom att ta view picture istället.. bilden visades.. jag höll inne "yes"-knappen på telefonen.. en meny dök upp.. och där fanns det ett val... "spara bild".. ungefär som att hålla inne höger musknapp eller trycka ner ctrl när du surfar som vanligt..

se till att du också har plats... i minnet.. en heltäckande bild tar som sagt mellan 0-10KB...

Jag har inte luskat ut ännu.. om.. hur man... skapar egna MIDI-låtar..

om någon kommer på hur.. berätta gärna..

/michael

  • Medlem
  • 2002-10-11 15:00

Jag brukar skicka över bilder, software o ljudfiler till min 7650 via mail. Busenkelt, bifoga bara de filer du ska skicka o kolla mailen via telefon så ar du vad du behöver. T300 stöder väl mail?

Bevaka tråden