Hej
Köpte en 7650 för ett tag sen då jag är gammal nokia användare och trodde att det var en färdig produkt som var på väg ut i butikerna.
Fick telefonen och fick lämna in den på reperation med en gång då det inte gick att ringa från den. ???
Fick tillbaka den och efter några veckors användande kan jag bara säga att man skall tänka sig noga för innan man köper den.
Kameran är ett skämt. Oskärpa i hela bilden. Det går inte att ta en vettig bild med den. Jag har frågat nokia om det skall vara så här men får inget svar. Hade inte förväntat mig mycket av kameran, men jag trode att den skulle klarade något i varje fall.
Bluetooth fungerar ibland. Verkar som om symbian är väldigt känsligt för systemet krachar hela tiden när man försöker använda det. Dock kan det gå en hel dag utan att den hänger sig, för att sen starta om tio gånger i rad.
När det gäller uppkoppling så finns det inget fungerande modemscript till 7650 för mac så det går varken att koppla upp sig via GSM eller GPRS i OSX 10.2
Nokia verkar inte bry sig ett om sina slutanvändare för man blir hela tiden runtskickad om man försöker nå dem. Att få teknisk hjälp för en produkt för drygt 6000:- är helt omöjligt och nu har jag börjat säga till alla som frågar att vänta på Ericsson P800 istället, för 7650 kommer nog alldrig att fungera bra mot mac.
Detta är med stor sanolikhet min sista Nokia
Till sist en fråga.
Finns det något modemscript för 9210 som fungerar i OSX?
I så fall kanske det fungerar med 7650 också.