Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya SonyEricsson på Tisdag

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
<Enligt aftonbladet verkar den ha minneskort.>

Låter ju kanon i sådana fall. Lär nog bli en T610 för min del. Bara den känns rätt då man träffar den irl också.

Jag skulle inte vara för säker på att den har minneskort. Det kanske är MP3-spelaren Aftonbladet tänker på? Om man kollar på specifikationerna för T610 så står det inget om Memory Stick av något slag:

http://www.sonyericsson.com/t610/specifications/

Därmot tycker jag det låter intressant att den har aluminiumhölje.

Edit: mattan hann visst några sekunder före mig, men jag var iaf schysst nog att ge en länk till specifikationerna!

[ 04. mars 2003, 15:46: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Från Ericssons spec-sidor (T610):

Citat:

citera: Supporting Bluetooth, infrared and cable, the T610 is fully compatible with any computer. Your phone books and calendars will stay synchronized and updated.

Man kan ju hoppas att det lilla ordet "any" ovan även innefattar Mac.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
Men vad är detta? En SonyEricsson P802?

Någon som ser vad det är för skillnad mot P800? Inte jag..

Som Adrian säger så är den för den kinesiska marknaden, det den enda skillnaden.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anders L:
Från Ericssons spec-sidor (T610):

Citat:

citera: Supporting Bluetooth, infrared and cable, the T610 is fully compatible with any computer. Your phone books and calendars will stay synchronized and updated.

Man kan ju hoppas att det lilla ordet "any" ovan även innefattar Mac.

SE skriver att man kan synca den via Apple iSync.. Låter bra, hoppas att det stämmer. (Det står på deras Cebit sida) T610 innehåller även ICQ...

[ 04. mars 2003, 18:10: Meddelandet ändrat av: Stefan Strandberg ]

Lite info:

T310
Gsm/gprs-telefon
Mått: 104x49x20 mm
Vikt: 97 gram
Skärm: 256 färger, 101x80 pixlar
MMS
Taltid: 11 tim
Standbytid: 400 tim
Digitalkameran MCA-25 finns som tillbehör

T610
Gsm/gprs-telefon med inbyggd digitalkamera
Mått: 102x44x19 mm
Vikt: 95 gram
Skärm: 65536 färger, 128x160 pixlar
Minne: 2 MB
MMS
Taltid: 14 tim
Standbytid: 315 tim
Programvara för PC följer med (mac???)

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: cubeuser:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Luren på bilden ser väldigt fejkad ut. Själva telefonen är i perspektiv, medan loggan på skärmen är rakt. Men det ska bli kul att se vad som kommer på måndag, nya fliplurar kanske?

/M

Snygg fejk! Hur man får i kameran?
Ryktena är ju fantastiska

Jag får svara mig själv. Det gick visst att klämma in en kamera ...
Cool telefon, ha begär...java...BT..polyringisar..massa färger

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anders L:
Från Ericssons spec-sidor (T610):

Citat:

citera: Supporting Bluetooth, infrared and cable, the T610 is fully compatible with any computer. Your phone books and calendars will stay synchronized and updated.

Man kan ju hoppas att det lilla ordet "any" ovan även innefattar Mac.

SE skriver att man kan synca den via Apple iSync.. Låter bra, hoppas att det stämmer. (Det står på deras Cebit sida) T610 innehåller även ICQ...

Vart på deras CEBIT sida ser du det? Jag har letat men hittar inget.

Gå in på den här sidan och välj "Products" klicka sedan på T610 bilden. Där kan du byta du sida med pilarna, på sidan tre hittar du det.

... and Mac users can enjoy an equally smooth experience via Apple iSync

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Gå in på den här sidan och välj "Products" klicka sedan på T610 bilden. Där kan du byta du sida med pilarna, på sidan tre hittar du det.

... and Mac users can enjoy an equally smooth experience via Apple iSync

Coooooolllllltttt!!!! Då vet vi vilken Rickards nästa telefon blir då!!!!

Så himla läcker telefon.

Nån som vet vad kameran har för upplösning? Jag lyckades inte hitta nån info....

Telefonen jag väntat på är snart här!
T610 bara väntar på att få bli köpt av mig.

jevla skit och jag som just köpte mig en t68i...

Jaja, den är ju inte helt fel den luren heller även om ha-begäret efter 610 modellen är stor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 23:21

Så, jag får väl stå mitt kast och öde och var "dysterkvist" igen...men det här lovar INTE gott ! Maken till taffligare design får man leta efter (och kom nu inte och säg att man inte köper en mobil med ögonen...)! Om inte Ericsson/Sony kan prestera bättre än såhär så är det definitivt kört (må jag ha fel - ty visst behöver Sverige Ericsson!)!!!

Jag har visat lurarna för 20 pers idag - varav 10 är Nokia-användare. INGEN var sugen på de nya lurarna. Inte ens T68i-användarna...jag tror t.o.m. att de gnällde mest!

Så, nu har jag fått avreagera mig! Men innerst inne tycker jag att det här ser alldeles för klent ut! Hjälp!!!

:rolleyes:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Viklund:
jevla skit och jag som just köpte mig en t68i...

Jaja, den är ju inte helt fel den luren heller även om ha-begäret efter 610 modellen är stor.

Well, T68i är ju gammal som gatan, så att något nytt borde komma var väl inte helt orimligt va? Njut av att den nallen också är rätt bra.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson:
Så, jag får väl stå mitt kast och öde och var "dysterkvist" igen...men det här lovar INTE gott ! Maken till taffligare design får man leta efter (och kom nu inte och säg att man inte köper en mobil med ögonen...)! Om inte Ericsson/Sony kan prestera bättre än såhär så är det definitivt kört (må jag ha fel - ty visst behöver Sverige Ericsson!)!!!

Min spontana reaktion var väl att den inte direkt var den snyggaste nallen jag sett (Nokia 6100 är en snygg nalle däremot). Men samtidigt kan det vara ett utseende som växer med tiden. Det var faktiskt ungefär samma visa när T68:an lanserades, då var det mycket kritik och snacka om taskigt Nokiaplagiat mm mm. Och med det "feature set" som den här telefonen verkar ha så kan jag nog sätta en slant emot dig att det skulle vara kört.

Jag läste en intressant kommentar på IDG:s forum (tänka sig, det är inte så vanligt och det handlade om att SE tar taskiga produktbilder och att deras grejer faktiskt ser bättre i verkligheten.

  • Medlem
  • 2003-03-05 00:40

T610:an och en alu-powerbook låter som en trevlig och stilig kombination.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Nån som vet vad kameran har för upplösning? Jag lyckades inte hitta nån info....

Idag kom jag äntligen in på Mobils hemsida och där kan man läsa detta om kameran:

Bildkvalitén kan vi inte säga så mycket om eftersom vi bara sett bilderna på telefonens display. Men maximalt format på bilderna är halv VGA-upplösning.

320 x 240 alltså.

Vidare så verkar designen faktiskt falla folk i smaken, Clavius:

Design är förstås en smaksak, men de flesta som hade samlats på Sony Ericssons presskonferens idag vid lunchtid verkade överens om att T610 var riktigt snyggt formgiven.

Så det kanske stämmer att den gör sig bättre i verkligheten.

Kanske dags att skrota min gamla Nokia 6210 och gå över sundet nu...

ThreeGMobile har en del bra bilder på SE T610, bland annat sida vid sida med en Nokia 7210. De har även provat kameran och menysystemet.

[ 05. mars 2003, 10:05: Meddelandet ändrat av: Stefan Strandberg ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
ThreeGMobile har en del bra bilder på SE T610..

Tack för bra länk! Mobils bilder är för små och SE´s finns som 30MB styck (tröttnade efter att ha laddat hem två stycken).

Och Adrian, mobil skriver som du säger att kameran på T610´an klarar halv VGA-upplösning. Frågan är om de då inte menar 480x360? För 320x240 är ju en fjärdedels VGA-upplösning.

Vänta er mer bilder och hands-on reportage från 99mac lagom till att CeBit sätter igång om ungefär en vecka!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-03-05 16:33
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
ThreeGMobile har en del bra bilder på SE T610, bland annat sida vid sida med en Nokia 7210. De har även provat kameran och menysystemet.

Härligt med bilder, man blir ju inte mindre sugen på den nu. Har alltid gillat Ericssons/SonyEricssons design.

Kameran klarar 288x352 och 120x160, inte världsklass men som MMS och "nöjestelefon" så duger den. Riktigt bra att det kommer en blixt till den.

Jag gillar den, tror att den har en design som många kommer att uppskatta i längden. Man måste vänja sig vid den.

Ja upplösningen på P800 är ju betydligt bättre 640x480
och med 3 alternativ . Men någon blixt finns ju inte ännu, kanske kommer den till 610 att passa.....

Phonescoop har en del intressanta bilder från Sony Ericsson´s presskonferens. Skulle vara schysst om blixten fungerar på P800 också, vem vet kanske med en liten FW uppdatering?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Och Adrian, mobil skriver som du säger att kameran på T610´an klarar halv VGA-upplösning. Frågan är om de då inte menar 480x360? För 320x240 är ju en fjärdedels VGA-upplösning.

Jo, det är sant, jag halverade båda sidorna. Men nu visade det ju att det är 288x352 som Stefan skriver. Så jag var rätt nära ändå

Ser fram emot rapporter om telefonen!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-07 16:48

När jag ser bilderna på T610, börjar iaf. jag fundera. Hur är det med objektivskydd på kameran? Känns som om man väldigt lätt kommer att repa den ynkliga skyddsplasten som sitter ivägen för kameran. Att ha telefonen i samma ficka som nycklarna kanske inte är så lyckat? Sen något som jag inte har sett någonstans, men det kanske någon annan har gjort, hur ligger priset?

Närbild på kameran.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-07 16:54

Så där, mellan 5 och 6 tusen kommer priset att ligga på, för SE T610, behövde inte leta så länge.

Hmm, hur ska man nu göra för att bli den första i Sverige för att få T610? Så man kan ta med den på nästa 99mac-pub och göra alla andra prylnördar avundsjuka...

Utifrån länken ovan som Per gav så hittade jag bilder tagna med kameran i telefonen:

Den lägre upplösningen:

Den högre upplösningen:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Utifrån länken ovan som Per gav så hittade jag bilder tagna med kameran i telefonen:

Den lägre upplösningen:
SNIP

Den högre upplösningen:
SNIP

Missade du dem i min länk?

Det är ju ca 6 sidor med bilder.. Bland annat de som du just grävde fram.

Ja tusan, det gjorde jag visst, jag såg bara phonescoop-länken.

Hittade ett annat test med lite mer info.

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t610-en.shtml

/henrik

Bevaka tråden