Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur söker man på upplösning i Bridge CS3?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en mapp med ca 9000 bilder där hälften av bilderna är i 72 dpi och den andra halvan i 300 dpi. (Det finns en högupplöst och en lågupplöst kopia av varje bild. Tyvärr, pga dålig struktur, så kan man inte lite på att filnamnen finns i snarlika namn för samma bild i två olika upplösningar.)

Jag skulle vilja slänga den lågupplösta halvan av bilderna. I tidiga versioner av Bridge gick det att sortera bilder i upplösningsordning, vilket jag faktiskt tror fortfarande går i Bridge CS3 - jag begriper bara inte hur? Finns det någon som vet?

Alternativt kanske något annat program eller tips låter mig snabbt och enkelt utföra det jag är ute efter?

Mycket tacksam för tips, tack!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-16 23:09

Du hittar det under menyn visa->sortera->efter upplösning. Eller längst upp i panelen filter.

Ursprungligen av enkel:

Du hittar det under menyn visa->sortera->efter upplösning. Eller längst upp i panelen filter.

Tack! Jag hade faktiskt lyckades med ovanstående, men jag är i mer behov att få bevis vilken upplösning bilderna har då denna metadata inte visas (åtminstone inte förvalt). Så, för att veta vad jag ska radera måste jag ställa en följdfråga:

Hur ser man vilken upplösning alla listade bilder har?
(Jag söker alltså inte pixelstorlek utan upplösning i dpi.)

Med detta skulle jag ha vrålkoll i Bridge CS3.

Ska komplettera lite då jag nu förstår att upplösning visas om bilderna är i JPEG, men att upplösningen inte visas om bilderna är i EPS [checka skärmdumpar].

Jag skulle alltså vilja ha Bridge CS3 att visa upplösning för EPS-bilder - går det?

1
Bevaka tråden