Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är ni nöjda med iPhone?

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har så förbannat svårt att bestämma mig. Det har inte varit mitt problem med ngn apple-produkt tidigare. Men tappade 3G-anslutningar, dålig batteritid (jo, jag vet att "allt" ska slås av), avsaknad av blåtand för synkning & "struntsak" som copy/paste etc. Dyra abonnemang gör inte saken bättre.
Ska man vänta till next gen (& att Telia tar sitt förnuft till fånga) & hur länge får man vänta då? ...
Vad jag särskilt har problem med är batteritiden.
Mental coaching needed...

  • Medlem
  • 2008-08-18 16:42

jag har inte stängt av några funktioner, batteriet håller 1 och 1/2 dag så var det med min förra telefon med, 3g var skumt i början nu tänker jag inte på det ens. det jag är beroende av är dess sync med kontorsprogram så jobbar du med din telefon så lär du bara älska den.

Vill man ha lång batteritid ska man inte ha NÅGON smartphone öht.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-18 16:59

Jag älskar min iPhone. Har inte ångrat mig en sekund.

Köpte min på releasedagen, och i början fick jag inte riktigt den där "shit, vilken telefon" känslan, vilket var lite oroväckande.
Men ju mer jag använder alla dess funktioner, sync med iCal, Mail, kontakter, MobileMe, Push, desto mer fastnar jag för den.
Tycker lätt den är värd sina pengar, för detta är verkligen en produkt som växer hela tiden till skillnad från många andra telefoner!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-18 17:44

Bästa telefon jag haft!

Jag är också väldigt nöjd med min, funkar mycket bra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-18 18:17

Nöjd med telefonen - inte nöjd med telia ( känns inte nytt)

Nöjd med telefon och med Telia, men det är klart att det alltid finns saker som kan bli bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 18:35

Fruktansvärt nöjd. Batteritiden är inget problem. Telias kundtjänst är egentligen det enda jag har haft problem med.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-08-18 19:45

Jag har bara ett bekymmer. Att luren i 60% av fallen skriver år istället för är..
Riktigt i-landsproblem jag vet.

Jag har riktigt dåligt samvete för min gamla N95. Vill egentligen inte sälja den.
Kommer tycka alldeles för synd om den nya ägaren, som måste stå ut med oanvändbar teknik.
Tror jag ska använda den som skyttemål nästa gång.. Håll utkik på YouTube om några veckor..
Btw har jag inte surfat eller mailat med iMacen sedan 11 Juli.. Används bara till att backuppa luren ibland.

Ursprungligen av davidee:

Jag har bara ett bekymmer. Att luren i 60% av fallen skriver år istället för är..
Riktigt i-landsproblem jag vet.

Jag har riktigt dåligt samvete för min gamla N95. Vill egentligen inte sälja den.
Kommer tycka alldeles för synd om den nya ägaren, som måste stå ut med oanvändbar teknik.
Tror jag ska använda den som skyttemål nästa gång.. Håll utkik på YouTube om några veckor..
Btw har jag inte surfat eller mailat med iMacen sedan 11 Juli.. Används bara till att backuppa luren ibland.

Jag fick min iPhone för 2 dagar sen. Och eftersom jag har PC med 17" crt skärm så känns det som att min PC också bara backar upp luren. Har knappt startat den. Skriver från iPhonen just nu Över 3g. Har fastpris Yeeeeeeeey!

Mycket nöjd, även om det är saker som kan bli bättre. Och jag är ändå en tjurig typ som är väldigt kritisk... Bra byggd lur för 5100kr som har förändrat min vardagsrutiner. Släpar sällan med mig laptopen längre.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-08-18 19:52

Grymt nöjd och vilken telefon har inte barnsjukdomar om man vill hoppa på tåget från början..

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-18 20:04

Jag tycker att iPhone är en grym telefon på alla punkter förutom telefondelen, som suger. Därför funderar jag på om det inte är smartare att köpa en iPod Touch istället.

Jag är jättenöjd. Inga märkbara problem med 3G-täckning, batteritiden är inte jättelång men jag har inga problem med att ladda när jag sover. Inga tappade samtal, både högtalare och mikrofon fungerar bra.

3 saker som jag tycker att Apple skulle gjort bättre är dock:

1. Den reagerar fortfarande långsamt i Kontakter och om man startar vissa program.
2. Push notifications - come on!
3. Ordlistan borde vara känsligare när man skriver ord ofta som till exempel År vs Är!

Men slutsasten lyder ändå:
Skulle aldrig kunna tänka mig en annan lur nu. Den är helt fantastisk!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-08-18 20:25

Jag är riktigt nöjd med iPhone 3G och är man van med en smartphone är iPhone 3G´s batteri som sagt inte speciellt mycket sämre än andra.

Jag har haft min iPhone 3G sedan i torsdags och en gång hängt sig, kan lova dig att min HTC S710 med Windows Mobile 6.0 hängde sig nog fler gånger på denna tid och dessutom väldigt slö telefon.

Jag tycker iPhone 3G är snabb, fungerar för mig klockrent mellan 3G och Edge, däremot har min lille bror som köpte sin lur ungefär 2 veckor innan mig problem med 3G täckningnen vilket ju sägs är påväg lösningar för.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-18 20:28

Har kört 2g luren i nästan ett år och köpte 3g direkt när den kom. Är man macanvändare så är man ju inte bortskämd med bra sync och kompatibilitet över huvud taget. Det finns alltid saker som kan vara bättre, men jag hittar ingen mer komplett telefon för min del. Använder kalendern, telefonboken, mail och safari dagligen. Köpte FMTouch för att köra filemaker på telefonen. Är man dessutom musik intresserad så blir ju iphonen snart helt oumbärlig. Mina barn älskar Enigmo och Crash Bandicoot Nitro Kart 3d.

Jag kan väl sammanfatta min syn på iPhone så här:
Det ska kräva en sjukt bra mobil från något annat företag för att jag ska lämna iPhone för något annat.
Jag är tveksam om det någonsin kommer att ske.

GRYMT nöjd med min iPhone 3G 16GB.

Täckning? Riktigt bra. Jämför med 3 och Nokia N95-2.

Cydia + Installer + App Store.
Kan det bli bättre?

bazzie: Vad är Cydia?

Ursprungligen av iOberg:

bazzie: Vad är Cydia?

cydia - Google-sökning

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-18 22:58

Haft min iPhone snart i en månad , och jag säger bara suoer nöjd, gillar den på alla sätt men även solen har fäckar och skulle villja se följande fixar

SMS (En riktig SMS status hantering och val bart att inte se en "trådad" inbox utan en vanlig dito... med en status flagga på medelandena.

Lite bättre i tangetsbords resonsen , specillt vid SMS skrivande (annars är tangetbordslösingen verkligen bra!)

Skulle vilja kunna skicka min position , till någon annan i maps applicationen typ som , här är jag...

Gillar inte att min jobb pc inte laddar min privata iPhone .. efter som jobbet kör win 2000 och där med kan ja inte trycka in senaste iTunes.. ... men snart så och det ärju knappast telefonen

Skulle önska att fler applicationer hade stöd för roterad skärm

Visul voice mail hos telia... , teila borde skriva en app för att managera sitt accont och sina telia tjäster det vore coolt

//Daniel

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-19 08:26
Ursprungligen av danielj:

Haft min iPhone snart i en månad , och jag säger bara suoer nöjd, gillar den på alla sätt men även solen har fäckar och skulle villja se följande fixar

SMS (En riktig SMS status hantering och val bart att inte se en "trådad" inbox utan en vanlig dito... med en status flagga på medelandena.

Lite bättre i tangetsbords resonsen , specillt vid SMS skrivande (annars är tangetbordslösingen verkligen bra!)

Skulle vilja kunna skicka min position , till någon annan i maps applicationen typ som , här är jag...

Gillar inte att min jobb pc inte laddar min privata iPhone .. efter som jobbet kör win 2000 och där med kan ja inte trycka in senaste iTunes.. ... men snart så och det ärju knappast telefonen

Skulle önska att fler applicationer hade stöd för roterad skärm

Visul voice mail hos telia... , teila borde skriva en app för att managera sitt accont och sina telia tjäster det vore coolt

//Daniel

Ladda den kan du väl göra med vilken USBport som helst? Krävs inte iTunes.
Maila position kan du göra med gpsCompass.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-19 08:38
Ursprungligen av kenjon:

Ladda den kan du väl göra med vilken USBport som helst? Krävs inte iTunes.
Maila position kan du göra med gpsCompass.

Det verkar inte så , kanske den laddas men den visar inte det i telefoenen ... Kanske är min jobb dators usb portar skumma men jag har hört liknade problem med win 2000 och tochen.. ingen fara dock, snart blir jag på tvingad vista... och då kan jag trycka dit en ny itunes

//Daniel

Jag är nöjd! Den är fantastisk. Bara den var lite snabbare.

Väldigt nöjd trots briserna

Jag är fortfarande inte riktigt vän med telefondelen:)

Maila positioner kan du göra med många program, det finns några bra gratisvarianter. (Here I Am exempelvis)

SMS: Skulle vilja kunna forwardera SMS samt begära Automatisk läskvitto.

2.0.2 gör kontakterna snabbare för mig, vilket också är bra. Saknar att jag inte kan maila kontakter till andra (lösning finns med 3:e parts programvara)

nöjd?

Bajsar björnar i skogen?
Här påven en lustig mössa?
Sover Dolly Parton på rygg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 09:12

Danielj: Krävs bara fungerande USBport för att ladda, inte iTunes... så jag skulle säga att det är nåt knasigt med USB-porten i din dator.

Japps, supernöjd jag med.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-19 11:09

Jag är supergla i min iPhone, men man blir snabbt medveten om att det i första hand är en nöjesmaskin som dessvärre inte är fulländad i något enskilt avseende utan en kompromiss över hela linjen. Ingen enskild funktion får full pott enligt min mening. Men jag är hur nöjd som helst pga av att ingen annan tillverkare har kommit ens en bråkdel i närheten av iPhonen dess utbyggda funktioner och den oslagbara "it just works"-andan Apple genomsyrar sina produkter med.

Så mitt råd är köp köp köp.

Bevaka tråden