Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man skippa aktiveringsperioden när man byter epostadress?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte epostadress häromdagen då jag inte kan lita på leverantören av den förra längre. Plötsligt kunde jag inte skriva något på forumet - varken diskussionsinlägg eller PM eller något alls. Andreas Th ställde välvilligt upp och PM:ade lite med Jesper Ohlsson och efter ett tag kom man fram till att det hade med min nya epostadress att göra och att kontot stod inför den obligatoriska "ny-på-forumet-veckan" då man inte kan skriva.

Jesper lämnade i sin tur vidare till någon annan som aktiverade mitt konto igen, men detta känns lite omständigt, eller hur?

Kan man undvika sådant i fortsättningen vore det guld!

Tack till Andreas, Jesper och slutligen den administratör som aktiverade mitt konto. Mycket vänligt!

  • Medlem
  • 2008-08-26 18:08

Det är nåt knas med det där, det händer ibland. Björnström och Belak vet om det, men jag vet inte hur högprioriterat det är.

Jag fångade dig när jag gick igenom medlemsansökningarna och såg först när du var "godkänd" att Jesper hade fått din begäran via Andreas Th.

Profilerna kräver aktiva epostadresser. Byter man epostadress mailas en aktiveringslänk till den nya adressen och kontot markeras som "icke aktivt" i väntan på att du ska klicka på länken.

Fick du aldrig mailet till den nya adressen?

Jo och jag klickade på att aktivera kontot också! Mystiskt! Kanske pulvriserades i MobileMe-dimman?

1
Bevaka tråden