Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa hemsida för fotovisning & försäljning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena alla som fotograferar.

Lite om mig: En av min intresse är att ta bilder på Windsurfing där nere på Gran Canaria då jag har semester. Själv jag Windsurfar också. Ta bilder på proffs seglare för nöjes skull och även de mindre bra vill köpa bilder ifall jag tar bild på dem. Förut gjorde jag affärer mellan ögonen då jag hade analog kameror. Nu har jag börjat gå över till digital kameror. oj vad billigt och lätt det är att framkalla bilderna. Kostar i princip ingenting

ja, utrustningar är dyra ja. Jag har funderat på att ha ett eget hemsida för att sätta in tagna bilderna där folk kan själv titta och ev. beställa genom att betala via hemsidan ifall det är något bild de vill ha.

Jag är helt ny i det här området, att skapa eget hemsida för bilderna och ev. kunna köpa bilder genom att betala via hemsidan. Så jag undrar om ni vet om det finns enkla program att köpa så man kan skapa eget hemsidor med hyfsat många färdiga mallar att välja på så man inte behöver vara HTML programmare. Låter kanske som en dyr ide jag har där med betalning via hemsidan som kanske måste beställas via företag som gör sådana hemsidor.

Skulle vara tacksam få tips, ideer och hjälp av er.

/Jojo

• Avstängd
  • International user
  • 2008-10-03 22:03

Kolla in imagedesk. Imagedesk

Går att anpassa ganska mycket genom egna CSSer.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-03 23:48

Kolla bildbyrån Mostphotos. Verkar enkelt, smidigt och smart.

Enda du behöver göra som fotograf är att lägga upp foton och sedan få betalt när folk köpt av dina bilder.

Du slipper hålla på med själva hemsidan och kan koncentrera dig på att fotografera och tjäna pengar.

Ursprungligen av Reisan:

Kolla bildbyrån Mostphotos. Verkar enkelt, smidigt och smart.

Enda du behöver göra som fotograf är att lägga upp foton och sedan få betalt när folk köpt av dina bilder.

Du slipper hålla på med själva hemsidan och kan koncentrera dig på att fotografera och tjäna pengar.

Funkar Mostphotos bra?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-04 16:39
Ursprungligen av ru4real?:

Funkar Mostphotos bra?

Ingen aning! Jag googla fram den för huvudinläggets skull.

Tack ni grabbar!.. Ska ta en titt.

/J

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-04 17:02
Ursprungligen av ru4real?:

Ok, har inte sett hur det är där. Men har de även betaltjänst, dvs folk kan köpa/sälja foton via sajten?

Ja, det har smugmug. Men inte riktigt på samma sätt, du säljer dem själv så att säga.

Förtydligande. Många siter säljer bilder för t.ex. 5 cent varav du får en de. Siten sköter försäljningen och du "håvar" bara in pengar. På smugmug får du mer av kakan, men det är också du själv som får stå för försäljningen/marknadsföringen. Siten kan hantera betalflödet, men kunderna får du jaga själv.

1
Bevaka tråden