"alla parter varit OK med distributionen" det brukar låta så.
Brukar? Då lägger du alltså också ut dina alster i bukten?
Ska vi uppmuntra till olaglig fildelning eller inte ?
Det är frågan !
Nej, olaglig fildelning skall vi inte uppmuntra. Laglig fildelning däremot är jag helt för. Det riktig farliga uppstår när ordet fildelning likställs med ordet olaglig. Piratebay möjliggör onekligen olaglig spridning av upphovsrättskyddat material genom att tillhandahålla serverplats för torrent trackers, men det betyder inte att allt som går att ladda ner via dessa servrar är olagligen distribuerat, eller ens att den versamhet Piratebay bedriver är olaglig. Skilj på begreppen!
Sen kan du promota dina amatör musikalster bäst du vill. Vi behöver defenitivt ingen reklam för dom här eller hos Pirate bay.
Reklam för amatörmusik har ju faktiskt ett eget forum på 99.se, så möjligen kan man hålla med om att reklamen borde hamna i det forumet, men det var ju egentligen inte så mycket reklam som ett exempel för att belysa ett argument och alltså passar det här. Att du inte behöver reklam för någon annans egenproducerade musik hos Piratebay, som du ju uppenbarligen ogillar, är ju någonting du helt klart inte vinner något på att dela med dig av.
EDIT: Glömde ju att nämna mitt exempel på macrelaterad opensourceprogramvara som distribueras via TPB. Jag ladda för något år sedan hem en utmärkt version av ubuntu 6 anpassad för att köras under Parallels på Macbook. Mycket smidigt.
/genell