Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket är min 1 år gamla MacBook värd?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-16 21:35

Hej jag äger en MacBook, 13" som jag inköpte för ungefär ett år sen, närmare bestämt i september.

Maskinvaruöversikt:

Modellnamn: MacBook
Modellidentifierare: MacBook2,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2.16 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 4 MB
Minne: 1 GB
Busshastighet: 667 MHz
Boot ROM-version: MB21.00A5.B07
SMC-version: 1.17f0
Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):
Status: Aktiverad

Hade vart glad om nån som är kunnig på området och särskilt på Mac skulle kunna hjälpa mig med vad min dator är värd. Har även extra minne så att den skulle kunna få 2 GB i minne

MVH
Gustav

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-16 21:47

Har funderat på detta också. Min Santa Rosa MacBook var enligt guiden ovan värd lite över 8000 med sina 4GB ram och 250GB hdd, men den tog inte i beräkning att den var svart. Borde väl kunna närma mig 10000:- tror jag.

Sålde exakt en sådan dator som trådskaparen har i fredags, och efter mycket om och men med flera olika bud gick den iväg för 6500:- minus frakt, så totalt in för mig blev 6350:-. Då skickade jag även med en kabel till skärmen samt ett walk on water fodral.

Jag hoppades så klart på mer, men med tanke på hur gammal den datorn faktiskt är, och vad som hänt på marknaden det sista, så är jag faktiskt nöjd!

Sitter nu och väntar på att min nya MacBook ska komma :)!

• Medlem
  • Motala
  • 2008-10-17 13:28

Usch då, trodde man kunde få mer för en sådan, visserligen har ju nya designen kommit precis, men känns det inte lite som att andrahandsvärdet på macar har sjunkit?

• Medlem
  • Motala
  • 2008-10-17 13:47

Enligt den där "Mac2sell" sidan så är min Macbook värd 9400:-...
Jag har en SantaRosa, Core 2 duo 2,2Ghz, 4GB ram, 250GB HD.
Mini DVI-DVI-adapter samt väska.
Säljer min för 8k med helt nytt tangentbord och underdel på chassit så den lär ju se ut som ny.
Obs, redan såld alltså när jag får tillbaka den från reparation.

Ursprungligen av qom:

Usch då, trodde man kunde få mer för en sådan, visserligen har ju nya designen kommit precis, men känns det inte lite som att andrahandsvärdet på macar har sjunkit?

Det trodde jag med från början, satte ut den för 7000, vilket jag tyckte var lågt, försökte vara lite smart och sälja den innan den nya kom ut, men vet inte om det gav något extra.

Är ändå rätt nöjd med det jag fick, hade det varit en PC känns det som att priset blivit minst 2000 mindre

1
Bevaka tråden