Jag har idag en Nokia N95 (8GB) som jag inte ägt mer än sedan någon/några månader tillbaka, men är redan riktigt trött på mobilen. Enda anledningen är SEGHET. För den är fruktansvärt seg på allt.
Iallafall, min förra mobil var en iPhone G1 som var underbar och som jag sålde bara för jag skulle köpa iPhone 3G men som inte blev av p.ga att Telia fick den, och jag var redan bunden till en annan operatör.
Det jag läst mycket om på detta forum och sett på youtube är folk som har allvarliga problem med antennen och tappade samtal. Så jag har några frågor som jag verkligen skulle uppskatta om ni iPhoneägare ville hjälpa mig att besvara.
1. Har du problem med tappade samtal i områden där du har bra täckning?
2. Är din telefon långsam när det gäller att bläddra genom kontaktlistan,SMS etc?
3. Har du svårt att få 3G-täckning där du vet att du borde få det?
4. Hör man när det ringer klart och tydligt dvs är ljudvolymen stark nog?
5. Har du sämre mottagning med din iPhone än med andra telefoner?
Jag vet att frågorna är många och att det inte är det roligaste att läsa en orolig potentiell köpares tankar, men jag skapar bara denna tråden p.g.a att jag sett så många filmer på youtube och läst så många artiklar om problem med täckningen med iPhone 3G så jag vill försöka få en överblick hur vanligt det är. För liksom med allt inom teknik finns det en viss felprocent.
För det finns ingen mobil med bättre Musik-spelare,youtube-spelare etc som iPhone så det är därför jag verkligen bara vill att själva telefondelen också ska vara stabil.
Hälsningar stolt och mycket glad Macbook-ägare