Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Till er iPhoneägare: Jag vill köpa men bör jag vänta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har idag en Nokia N95 (8GB) som jag inte ägt mer än sedan någon/några månader tillbaka, men är redan riktigt trött på mobilen. Enda anledningen är SEGHET. För den är fruktansvärt seg på allt.

Iallafall, min förra mobil var en iPhone G1 som var underbar och som jag sålde bara för jag skulle köpa iPhone 3G men som inte blev av p.ga att Telia fick den, och jag var redan bunden till en annan operatör.

Det jag läst mycket om på detta forum och sett på youtube är folk som har allvarliga problem med antennen och tappade samtal. Så jag har några frågor som jag verkligen skulle uppskatta om ni iPhoneägare ville hjälpa mig att besvara.

1. Har du problem med tappade samtal i områden där du har bra täckning?

2. Är din telefon långsam när det gäller att bläddra genom kontaktlistan,SMS etc?

3. Har du svårt att få 3G-täckning där du vet att du borde få det?

4. Hör man när det ringer klart och tydligt dvs är ljudvolymen stark nog?

5. Har du sämre mottagning med din iPhone än med andra telefoner?

Jag vet att frågorna är många och att det inte är det roligaste att läsa en orolig potentiell köpares tankar, men jag skapar bara denna tråden p.g.a att jag sett så många filmer på youtube och läst så många artiklar om problem med täckningen med iPhone 3G så jag vill försöka få en överblick hur vanligt det är. För liksom med allt inom teknik finns det en viss felprocent.

För det finns ingen mobil med bättre Musik-spelare,youtube-spelare etc som iPhone så det är därför jag verkligen bara vill att själva telefondelen också ska vara stabil.

Hälsningar stolt och mycket glad Macbook-ägare

1. Nej
2. Nej
3. Ja, rätt ofta.
4. Lite sämre än man kanske vill. Ibland så har jag råkat sänka ringvolymen. I fickan hörs det knappt något. Men det vibrerar iaf.
5. Ja.

Hur som helst så skulle jag inte kunna klara en dag utan min iPhone.

1. NEJ

2. NEJ

3. NEJ

4. JA, finns ju vibrator oxå

5. NEJ

1. Nej. Har aldrig haft problem med samtal.

2. Well, det händer att den är lite långsam i menyer, men just telefonboken är bra nuförtiden tycker jag. Sms är inga problem alls.

3. Nej, jag har alltid 3G-täckning där jag bör ha det. Bor i Helsingborg.

4. Jag hör alltid att det ringer om jag har ringsignalen på. Har jag inte det så brukar jag höra vibratorn om den ligger på t.ex ett bord. Men jag har ett läderfodral runt så vibratorn kan verka ineffektiv ibland.

5. Nej. Om inget annat så har jag ALLTID full EDGE-täckning, bortsett från omklädningsrummet på mitt jobb, som i stort sett är beläget i själva Öresund. Källarplan, under vattennivån. Men där kunde jag inte ens ringa eller skicka SMS med min gamla SE med Telenor, det kan jag med min Telia-iPhone.

1. Har du problem med tappade samtal i områden där du har bra täckning?
Nej, bor i Luleå, har aldrig upplevt sådana problem

2. Är din telefon långsam när det gäller att bläddra genom kontaktlistan,SMS etc?
Nja... jag upplever den som lite för långsam i uppstarten men sedan så är den ok. Har dock för liten erfarenhet av andra alternativ för att kunna bedöma om den är "långsammare", "snabbare" eller "normal" i jämförelse med Nokia/SE

3. Har du svårt att få 3G-täckning där du vet att du borde få det?
Nej, då brukar det vara fel på 3G-nätet och det händer.

4. Hör man när det ringer klart och tydligt dvs är ljudvolymen stark nog?
Jag är hörselskadad sedan födseln och detta är den telefon som jag upplever har bästa ljudkvaliten och framförallt en ringsignal som jag nästan alltid hör (och det är ett bra betyg). Jag kör med "Påminnelse" signalen som har fel namn i den svenska översättningen Det är egentligen "alarm/varning" och jag har varit med om att folk trott att brandlarmet startade när jag fått samtal...:)

5. Har du sämre mottagning med din iPhone än med andra telefoner?
Har inte upplevt det så. Har en SE som jobbtelefon och den har kanske något sträck bättre på displayen men inte i någon alarmerande omfattning

Tack för era snabba och mycket välformulerade svar Kul att ni är så hjälpsamma här. Det uppskattas verkligen

1. Nej, har nästan aldrig inträffat. Har hänt någon gång att den inte vill koppla upp, men kanske inte samma sak?

2. Nej, riktigt snabb faktiskt Det enda som stör mig är att det tar lite väl lång tid att komma in i inställningar.

3. Nej, fungerar kanon.

4. Japp! Iaf om man har på högsta

5. Innan 2.1, ja, men efter nej, nu funkar det perfekt.

Håller med om att det inte finns några egentliga problem. Det enda är väl i så fall 4. Där har jag missat en del pga att jag inte hört den men ringsignalen stod lågt upptäckte jag efter några veckor och den är jag 54....

Problemet jag upplever mest är mjukvarurelaterat. Att Safari kraschar alldeles för ofta. Annars är den helt jävla kanon. Speciellt med MobileMe, som jag rekommenderar varmt om du uppskattar ett organiserat liv.

Ursprungligen av henkebarn:

Problemet jag upplever mest är mjukvarurelaterat. Att Safari kraschar alldeles för ofta. Annars är den helt jävla kanon. Speciellt med MobileMe, som jag rekommenderar varmt om du uppskattar ett organiserat liv.

Jo det gör jag verkligen. Om det funkar som annonserat att man får sina mail direkt till sin telefon så är det perfekt. Men måste man använda ett @me.com-konto eller funkar det lika bra med min telia-mail?

Jag har två epostadresser knutna i min iPhone. Dels min egen domän, henkeblomqvist.se och såklart @me.com. Skillnaderna är att när jag får ett @me.com-mail så kommer det lika snabbt (i regel ta mig fan snabbare) till iPhone som till datorn. När det gäller min domän halkar iPhone oftast lite grann och är några minuter sen.

Sen funkar mobileme-mailen så att alla mail du läst markeras som läst på alla plattformar; i din mac/pc, i iPhone och i webversionen. På så vis slipper du komma hem till en mailbox med 15 nya mail, som du redan läst, och sitta och bocka av!
Mailen du skickar med mobileme från din iPhone hamnar i skickatmappen på din mac/pc och i webversionen också och vice versa.

Allt du skriver in i kalendern, telefonboken och även dina bokmärken i webbläsaren (som internetbank, etc) syncas minuten efter via push. Funkar svinbra. Jag är jättenöjd, men såklart spänd över pushme, som Björnström förhoppningsvis demonstrerar innan min trial av mobileme är över

1
Bevaka tråden