Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilken monitor?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ska i och med flytt till ny lägenhet ta tillfället i akt och pimpa upp min gear; nämligen ett par nya monitorer för ljudproduktion. Har alltid mixat med lurar tidigare. Har en mac och ett m-audio firewire ljudkort. Spelar in mest akustiskt men även synthar. Rummet jag ska använda har trätak och är typ 20 kvadratmeter stort.
Har väl inte tänkt lägga så mycket mer än 2000:-
Är inte jättevass på att mecka med frekvenser hit och dit så ett par av det lättinställda slaget vore bra.

Tacksam för hjälp med förslag, det finns ju en del att välja på.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-18 00:11

I budgetklassen så utklassar i mitt tycke behringer truth 2030A resten. Kostar 3000:- för ett par, men i mitt tycke sjukt prisvärda. Tycker man måste upp i bra mycket dyrare för att få bättre ljud, och billigare än så är inte så mycket att hurra över. För 2000:- och nedåt är det nog bättre att skaffa hifi-prylar istället, får bättre ljud för pengarna då.

Iaf min åsikt

  • Medlem
  • 2008-11-18 00:35

Jag vill rekomendera Alesis monitor one. Visseligen så har folk väldigt delad mening om dom. Dom kan du hitta för 1000:- (dock passiva)

  • Medlem
  • 2008-11-18 19:23

eller är det 2 dom går för? Minns inte så noga.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-18 22:41

ALESIS MONITOR ONE II PASSIV - Svensk International Cyberstore <- 1500.

Skulle vara kul att a/b lyssna såna mot trutarna, har inte hört dom nån gång.

OK, vad är skillnaden mellan passiv och aktiv?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-19 23:35

Passiv = utan inbyggd förstärkare, då måste du ha en förstärkare till det också.
Aktiv = förstärkare inbyggd i monitorerna, bara att koppla rakt in i ljudkortet.

1
Bevaka tråden