Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera classic under Jaguar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-29 14:34

Jag tycker mig minnas att jag sett trådar på detta forum ang. hur man skall gå tillväga för att installera OS 9 under OS X, och att man då har rekommenderat att man använder "re-install" CDn? Jag har en powerbook (G3, Pismo) och det fungerar inte alls med re-install CDn. Varken om man försöker under OS X eller om man försöker starta upp från CDn. Det går inte att starta upp från CDn överhuvudtaget. Vad är det egentligen som gäller vid installation, om man tyvärr, som jag måste gå tillbaka till OS 9 i vissa sammanhang?

Om du inte kan starta från den OS 9-skiva som följde med datorn så är någonting rejält galet. Även om du nu får fjutt på installationen så måste du ta reda på om det är en installation av typen "rensa allt" eller en vanlig OS 9-skiva. De där medföljande återställningsskivorna får man passa sig för att använda.

Jag har installerat OS 9 några gånger i OS X-läge men det är ändå ingenting jag rekommenderar. När installeraren körs i Classic-läge så kan den tydligen inte ta reda på vilken hårdvara som den rullar under så den installerar allt. Varenda extension som finns i princip. I ditt fall är det väl ett moment 22 dessutom. Installeraren vill rulla i Classic-läge men det är just Classic du vill installera.

• Medlem
  • Örebro
  • 2003-03-31 22:24

Jag hade samma problem i helgen som Jörgen, OS9.2.2 skivan vägrar bota. Den gick inte o installera ifrån heller. Något meddelande dök upp om att man skulle läsa ett dokument, som jag inte kunde hitta iaf.

Jag fick ställa min G4:a i Firewire läge och installera OS9.1 från en annan MAC.

1
Bevaka tråden