Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech musdrivis BUG ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en tidigare tråd så misstänkte jag nya Java för att få min MDD 10.2.4 att totalfrysa då jag varit på nätet en stund. ( Har inte problemet på Tibooken som även har senaste Java, powerbooken har inte Logitechs drivis ). Ett tag trodde jag att det kunde vara Safaris eller Caminos fel. Följande inträffade nyss.

Satt med Mozilla 1.3 och efter en timmes surfande gick något snett, den trådlösa Logitechmusen MX700 gick att röra på men totalt ointreserad av att stänga fönster eller öpnna program med. Webläsaren kunnde stängas av med "Command +Q". Jag pluggade då i Apples originalmus och klickade på det blå äpplet ( båda mössen anslutna ) och jisses hela menyn blev som ett flipperspel, om vart annat så fladdrade menyvalen fram. Klickade jag på skrivbordet så slutade kaskaden av menyer. När jag så drog ur USB-sladden till Logitechmusens "motagare" så fungerade allt snyggt och prydligt - tack vare apples mus. Nu har jag precis slängt allt som innehåller ordet "Logitech", dvs. drivrutinens filer - men behåller behåller USB-kabeln från motagaren istoppad så att jag kan fortsätta med den musen. Tyvärr så försvinner en del av fördelarna som Logitechs mus har.

Lovar att återkomma i ämnet. OM problemet kommer tillbaka så ska jag testa med att bara ha applemusen ansluten. Kanske detta hjälper andra med liknande problem. ( Det är Logitech mus MX700 - drivrutinen var den senast ).

Olle

Hade du drivis v1.1?

Prova USB Overdrive, det är bättre än alla drivisar till alla möss jag någonsin haft...

/sny

• Medlem
  • 2003-03-15 21:31

ja är du säker på att du har 1.1? den är ju pinfärsk
usb overdrive? fungerar den verkligen med MX700?

Nej, jag måste haft den tidigare versionen och versiontracker listade 1.1 först igår. Kan vara värt att prova den nyare även fast en del användare rapporterat en del negativa saker om version 1.1 - typ:

cmjars   Mar 15, 2003  
I also installed this update and then found that the keyboard could no longer put my Mac to sleep... it just kept starting up again. Very frustrating...    

ManofBath   Mar 15, 2003  
Installed this update and then found that the keyboard could no longer put my Mac to sleep... it just kept starting up again. So I uninstalled the driver, reinstalled the old one but extracted the keyboard bundle from the new driver and installed it manually in the OS X system folder using Root. I now have a driver that works and keyboard layouts that also work. Strangely, this driver seems to suffer from random amnesia. Sometimes it forgets the key sequences that I´ve programmed. Very annoying. 

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: majk:
usb overdrive? fungerar den verkligen med MX700?

Ingen aning... Det mesta brukar ju funka med usb overdrive. Kunde ju kanske vara värt ett försök...

/sny

Så nu är version 1.1 installerat och valde "Logitech svensk" som input method, dvs. som angavs i ReadMe-filen. Tror att det är den jag ska använda även fast jag har apples tangentbord. Dom nämner inget om att det är avsett för enbart deras egna tangentbord.

Kör så ett tag och ser om det ballar ur...

Olle

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Kör så ett tag och ser om det ballar ur...

Olle

Nå? hur går det?
(har själv MX 700, vill veta om det är lönt att dra in 1.1)

Tack för att du påminnde mig.. funkar 100% bra så förmodligen låg felet i inkompabilitet mellan Logitechs förra drivis och nuvarande OSX ( 10.2.4 ).

1
Bevaka tråden