Min kompis var så glad igår för att han hade köpt en ny LG-telefon, med tryckskärm och 5-megapixelkamera. Telefonen är fin i sig, och jag blev lite imponerad av videoinspelningen, det såg riktigt bra ut.
Jag blev lite glad när han skulle använda skärmen med fingrarna, det funkade inte bra ALLS, det var nästan pinsamt hur dålig den var jämfört med iPhone, man måste trycka två tre gånger för att skärmen ska reagera I den stunden var jag riktigt glad.
Men när han sedan började kritisera min iPhone för att den har dålig kamera blev jag lite sur, eftersom jag inte anser att hans kamera är bättre än min. Även om hans telefon har en blixt och "anti-röd-öga-funktion" (som inte funkade bra alls ) så blev bilderna inte speciellt bra, men det ansåg han, och vi tog bilder på sama objekt och i samma ljus (halvmörkt rum), och visst - jag erkänner, på hans skärm såg bilderna faktist bättre ut, men han har ju faktist blixt.
Men jag försökte få honom att förstå att hans bilder ser mycket bättre ut i hans lilla skärm än i på en stor datorskärm, vilket folk i allmänhet inte verkar förstå, ska man bara ha dom i mobilen för alltid?
Jag påstår inte att kameran i iPhone är bra, jag vill bara att han ska förstå att det inte finns någon mobilkamera (i dagsläget) som klår en vanlig kamera, jag skulle aldrig ersätta min vanliga kamera med en mobilkamera, jag menar, jämför bilderna på en billig kamera (typ 800-1000 kr) mot den absolut bästa kameramobilen, så kan man fortfarande se grymt stor skillnad.
Jag skulle aldrig åka på semester utan min vanliga kamera, och istället ta med mig en LG-telefon. Aldrig, så långt har vi inte kommit i teknologin.
Eller? Vad anser ni om iPhones kamera och hur den uppfattas i allmänhet?