Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudsynk över internet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-16 20:36

Hej!
Jag testar att posta här för det känns troligast att ljudexpertisen kan lösa detta problem jag stött på..
Jag spelar piano och en polare kompar på gitarr, vi ska repa på skype men det blir nån slags overload och så fort vi spelar samtidigt försvinner den ena signalen. Dvs jag kan inte höra honom när jag spelar själv.
Vi har bra grejer och båda har macbook plus snabb uppkoppling. Har kollat in inställningarna för ljud i Skype, i ljud under systeminställningar samt i ljud i programmappen men det finns inget mer att ställa in. Finns det nånstans man kan ställa in något som har att göra med en/tvåvägskommunikation? Vad jag förstår ska skype simulera tvåvägslinje men det verkar inte funka här?
Om ni vet, är jag mycket tacksam för tips på lösning, om ni inte vet, tipsa gärna om var man kan vända sej. Tack som sjutton!

Skype har en del ekoreduceringsmagi för sig, så det kan vara det som ställer till det. Det finns en del andra ljud-över-internet-program, men inget som funkar helt tillförlitligt vad jag vet. Kan vara värt att kolla runt lite. (Kommer just nu inte på några namn, men googla så hittar du säkert något.)

  • Medlem
  • 2008-12-16 21:23

tack ska du ha. Tyvärr måste vi använda skype av olika anledningar. Vet du nåt jag kan ställa in eller kolla?

Jag tror att det mesta sånt sker automatiskt i Skype. Den enda inställningen för sånt som jag känner till är det som finns inbyggt i OS X, under Systeminställningar->Ljud, där man kan slå av och på "använd brusreduktion för omgivningsljud". På Windows vet jag inte.

Annars så brukar Skype funka bättre om man använder hörlurar, men det gör ni kanske redan?

  • Medlem
  • 2008-12-16 23:39

tyvärr... allting det är provat...

Kör inte både skype och msn alltid med att bara släppa fram en i taget? tycker det låter så om alla såna voicechat-grejer jag har testat...

1
Bevaka tråden