Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vit MacBook får Unibody specs.

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Förutom cool-faktorn, är Unibody chassit bättre ? Rent objektivt.

Glöm skärm och sånt, själva chassit, ramen, är den bättre ?

LCR

• Medlem
  • 2009-01-22 00:39

LCR: Stabilare lär det ju vara. Det känns iaf betydligt stabilare än någon annan dator. Men det är inte reptåligt.

Ursprungligen av jac:

LCR: Stabilare lär det ju vara. Det känns iaf betydligt stabilare än någon annan dator. Men det är inte reptåligt.

Stabilare ? Själva chassit; vrid, stöt, värme ?!...

Ursprungligen av LCR:

Stabilare ? Själva chassit; vrid, stöt, värme ?!...

1. Bättre vridstyvhet.
2. Förmodligen bättre stöttålighet också.
3. Alu. leder värme bättre än plast, alltså bättre kylegenskaper.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-22 10:29

Alu = Sämre wifi enligt vissa

Om nu bara Apple skulle ta och släppa en svart variant av plastbooken så vore allt frid och fröjd (eller uppdatera unibody MB med firewire).

Ursprungligen av depulse:

Så har det alltid varit ?!

iBook har ofta varit bättre än PowerBook Titanium & Aluminium,
MacBook plast bättre än MacBook Pro, i alla fall här...

Alltså, den vita plastbooken är ju riktigt najs nu. Gillar dess yttre bättre än alu. versionen också.

Ursprungligen av wilhelm-pod:

Alltså, den vita plastbooken är ju riktigt najs nu. Gillar dess yttre bättre än alu. versionen också.

Har inte kollat på dem ett tag, men skiljer sej dagens vita MacBook
mot de tidigare ???

Eller är det fortfarande samma chassi/skal ?

LCR

Ursprungligen av LCR:

Har inte kollat på dem ett tag, men skiljer sej dagens vita MacBook
mot de tidigare ???

Eller är det fortfarande samma chassi/skal ?

LCR

Fortfarande samma chassi. Är väl mera spec. som gjort att den blivit mer intressant än tidigare.

• Medlem
  • Motala
  • 2009-01-22 21:22

Om man inte är i behov av firewire så skulle jag ta unibody alla dagar i veckan.. lätt värt de extra pengarna.. Jag har haft 2 vita macbooks och de känns ju rätt rackiga och billiga i och med plasten.. Min Alu-macbook är den laptop som ångar mest kvalitet av alla datorer jag ägt.. Otroligt härligt chassit! Riktigt bra skärm (japp det tycker jag) också! Dom har ju alltid varit apkassa på macbookarna innan.. Men nu tycker jag den är riktigt bra. Multitouchen gillar jag skarpt också.
Ärligt talat har jag nog verkligen ingenting att anmärka på på min macbook, mer än att batteriluckan sitter lite löst. Har haft lite trassel, men det har hjälpts med de uppdateringar som släppts. Tyst som attan, bra batteritid, smal och tunn, samtidigt som den är jävligt snygg för att nämna ännu fler fördelar.

Nackdelar: Jag skulle vilja ha ett snäpp högre upplösning på skärmen. 1280x800 är ingen höjdare, hade gärna sett 1680x1050 trots att det är en liten 13"-are.. Men där får jag nog drömma vidare..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 11:38
Ursprungligen av widde:

Nackdelar: Jag skulle vilja ha ett snäpp högre upplösning på skärmen. 1280x800 är ingen höjdare, hade gärna sett 1680x1050 trots att det är en liten 13"-are.. Men där får jag nog drömma vidare..

Instämmer! (Eller ännu hellre, en 13" MacBook Pro med FW, Xpresscard och 1680x1050)

Ursprungligen av depulse:

Alu = obehagliga krypströmmar för oss som har känsliga fingrar (eksem). Alla ti/alu-Macar jag tagit i bits när det är eksemtider. Skall jag ha en sådan måsta jag sätta någon form av plastfilm på den.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-22 10:56

Hur är det med sprickorna, har Apple fått ordning på plasten nu eller är denna nya White Macbook gjord av samma material som de äldre som verkar spricka med jämna mellanrum?

Någon som köpt en plastbook nyligen (sent 2008 elelr i år) som haft problem med sprickor?

Kanske bättre att skaffa en unibody (och skaffa nya icke firewire baserade prylar, inclusive ljudkort, videokamera och hårddiskar)?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 11:45

Nu har de fått in den nya vita på applestore

2.0GHz
Core 2 Duo de Intel
2 GB DDR2 Minne
Hårddisk på 120 GB1
Grafikprocessorn NVIDIA GeForce 9400M
Standardmässigt tangentbord
Skal av vit polykarbonatplast
Färdig att skickas: 5 arbetsdagar
Gratis frakt
9.495,00 kr

/ lAlA

Detta nummer:

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-22 01:40

Någon som köpt early 2009 Macbook? Hur upplever ni den med nya grafikortet, systembussen och allt sånt? Jag går själv i tankar på att köpa just den vita. Främst för Firewire men även för att jag behöver en bärbar. En MBP känns just nu overkill då jag även har en iMac.

Tänkte sparka liv i tråden. Min fru har precis beställt en vit macbook (ersätta vår döende ibook) men så funderar jag på skärmens kvalitet. Är den sämre än Unibody macbook?

Utan firewire, hur för man över användarkonton?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-02 20:39
Ursprungligen av Code Red:

Tänkte sparka liv i tråden. Min fru har precis beställt en vit macbook (ersätta vår döende ibook) men så funderar jag på skärmens kvalitet. Är den sämre än Unibody macbook?

Utan firewire, hur för man över användarkonton?

Skärmen får någon annan svara på. Utan FW så använder man Airport eller Ethernet. Men så du vet, den vita Macbooken med unibody spec har FW.

Lite off topic men försökte föra övver via trådlöst nätverk förut (g-protokollet) o det tog sjuk lång tid och slutade med att alla filer ändå inte kom med. Firewire ftw!

Men frågan om skärmen är iofs viktigast. Någon som vet?

Bevaka tråden