Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brygga Airport extreme och Airport Express

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-05 21:18

Hej!

Jag har en PB G4, 10.4.10 och ett fungerande trådlöst nätverk med en AIrport Extreme (halvår gammalt) kopplad till ett billionmodem (ADSL).
Både PB:en och den bärbara PC:en ansluter fint till nätverket.

Men, jag har en studio ca:20 meter från boningshuset och där vill jag också ha access till internet. Idag har jag täckning från bassationen om jag håller datorn framför fönstret i studion,men det blir lite jobbigt i längden
Därför köpte jag nyligen en airport express för att brygga den med min Basstation Airport Extreme i förhoppningen att de båda skulle mötas och på det sättet förlänga täckningen.

Jag har hajat att det finns två alternativ i kopplingen mellan Airport Extreme (A-ext) och Airport Express (A-exp), men om jag väljer bryggning (förlänga) som alternativ, får jag inte det att funka. A-exp lyser grönt och fint när jag anlsuter den till vägguttaget i studion men jag får inte bättre täckning för det. Det blir liksom ingen skillnad. Jag har lika få streck i AIrport symbolen ändå:'(

Kan någon reda ut det här med förslagsvis en steg för steg förklaring?
Vad kan jag förvänta mig av dessa prylar under mina förutsättningar?
Måste jag köpa en antenn till A-ext?

Problem 2
Min dotters Stationära PC med Win XP kan inte ansluta till nätverket via sitt trådlösa D-Link DWL-122 (USB) trots att täckningen i rummet fungerar utmärkt för min PB och den bärbara PC:en (HP). Förr gjorde den det utan problem med sedan den flyttades fungerar det inte längre, trots att datorn oftast (konstigt nog inte alltid) visar att den hittat nätverket och att signalen är stark.

Tja, det var ytterligare ett problem. Någon som orkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-30 21:23

airport express

Hej

Har 3st expresser. en som basstation i mitten och resten som repeaters. datorerna som är windows klienter kopplar endast upp mot den som är basstation. allt är ju busenkelt att installera och alla lyser grönt men vad hjälper det när dom andra inte fungerar.

brukar detta vara ett problem? ska det inte bara vara koppla dom till ett existerande trådlöst nätverk och tillåta att klienter får ansluta till repeatrarna?

Kolla min tråd längre ner som handlar om exakt samma sak.
http://www.99.se/naetverk-saekerhet/259000-brygga-airport-express.html

1
Bevaka tråden