Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera OSX 10.4 -> 10.5 på PowerBook 1,67??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 17:26

Jag har en PowerBook G4 med ett par år på nacken. Den har en 1,67 GHz G4 processor och 1,5 GB ram. Är det någon ide att uppgradera OSX från 10.4 till 10.5, eller kommer den att gå segt då? Och om, hur gör man det smartast och smidigast?

/ LG

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2009-02-03 17:54

Har en PB12" 1,5GHz med 1,25GB ram som går som tåget med 10.5 - mkt bättre än med Tiger

Starta bara om datorn från installationsskivan och välja "archive & install" när installationsrutan dyker upp... (Kan vara bra att köra en backup på dina prylar också om du känner dig orolig )

Det ska nog gå bra. Jag har en iBook G4 1,2 GHz med 768 MB minne och 10.5 fungerar riktigt bra på den.

jag har PB G4 på 1.67gHz med den extra skärmupplösningen (sista PPC bärbara) och jag kör leopard utan några problem. flyter på hur fint som helst

Sys req för Leopard är la 867mhz intel så det är nog inga problem om du tar hand om datorn

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-15 11:58

Hur det gick? Utmärkt! Jag valde att "arkivera och installera" och datorn fungerar utan några som helst problem och känns varken segare eller snabbare än den gjorde innan uppgraderingen.
Tack för svaren!

1
Bevaka tråden