Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimala inställningar för nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-13 21:27

Tjena!

Har installera ett nätverk som innehåller 2 st time capsule och en apple tv. Jag satte den ena tp på att medverka i nätverk och ej förlänga. När jag synkade atv med itunes gick det sjukt långsamt! Testade då att skicka en fil till den ena tc och det gick lika långsamt! Jag ändrade då så att den andra tc skulle förlänga nätverket, men det blev ingen skillnad på hastigheten då heller. Jag har även en fjärrkontroll som loggar in på nätverket så att jag kan inte använda enbart n (såvida jag inte kan han den ena tc att köra blandat och den andra enbart n ?)
Min fråga är hur jag kan maximera hastigheten? Vad är det för skillnad på att förlänga ett nätverk och att köra wds? Förstår om det låter lite förvirrat men säg gärna till om det är något jag inte har tänkt på!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-22 18:47

Ok ingen som var sugen på att svara
ligger för närvarande på 130 Mbit/s.....borde jag inte kunna komma upp i 300 ??

Någon som har något standard-tips för snabbare filöverföring ?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2009-01-24 08:13

Framkommer inte riktigt hur du har byggt nätverket men kör du wlan och får 130Mbit/s så ska du vara glad och nöjd och köpa en lott.

Erik_J har rätt. 130 Mbps är bra blås. Glöm det där med 300Mbps. Det är bara dataraten... Sen får man tänka på att om man köra trådlöst till en accesspunkt som sedan ska skicka vidare till nästa så belastar man ju luften/kanalen två gånger med samma data, och då halveras bandbredden.
Jag vet inte om du redan kör det, men en sak som kan vara bra ät att köra på 5GHz-bandet förutsatt att alla dina klienter stöder det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-20 23:55

Sent svar men kanske bättre sent än aldrig,
130 låter som du kör på 2.4Ghz, slå över till 5Ghz och använd "breda kanaler" för att få 300 (om de står brevid varandra).
Tips är att du kan se anslutningshastigheterna under loggar för t.ex. en time capsule.

1
Bevaka tråden