Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam överföring via nätverk.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en dator med Windows Vista på och en Mac med OS X på. Båda datorerna har ett trådlöst nätverkskort med N-standarden. Har en router, en D-Link DIR 635.

När jag för över filer mellan datorerna upplever jag att det går väldigt lånsamt. Datorerna är 4 meter ifrån varandra och båda datorerna har max 2 meter till routern. Trots att det är N-standard och datorerna och routern är nära kommer jag aldrig upp i mer än 1.5-2mb i överföring. Jag vet att det är trådlöst och att jag inte kan räkna med några 50-100mb. Men en 10mb ska det åtminstone klara av. Som det är nu går det ju snabbare att ladda ned filerna över Internet än att föra över dem via nätverket.

Någon som vet var det kan fela? Försökt stänga av brandvägg samt avsluta mitt virusprogram (AVG) utan att det hjälpt.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2009-03-04 16:41

Vet inte riktigt hur det är med enheterna där om du skriver allt i Mbit/s eller räknar överföringen i Mbyte/sek. Men visst lite bättre borde du få men vad som begränsar är ofta fördröjningen som uppkommer i wlan i kombination med nätverkstfilsystem som är designat för lokala nät med låg fördröjning. Går säkert att få till det med lite justeringar på båda sidor.

Megabyte.

1
Bevaka tråden