Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny eller gammal Time Capsule

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag står nu inför ett dilemma. Jag får leverans idag av en "gammal" Time Capsule 500GB. Mitt användningsområde för denna är endast backup via time machine och trådlös router. Jag har också avsikten att använda min gamla Airport Express (b/g) för att streama musik och även använda trådlöst internet via min iPhone.

Vad jag förstår så ska prestanda bli betydligt bättre med den nya Time Capsule när man blandar b/g och n nätverk. Kommer detta att märkas och hur mycket kommer prestanda att dras ner om jag använder min AirportExpress och iPhone med den gamla?

Nu är alltså frågan. Ska jag skicka tillbaka min "gamla" Time Capsule och beställa en ny för några hundringar extra eller är det inte lönt att göra sig besväret i mitt fall.

Tack på förhand

/Mattias

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-04 09:09

Använder du den endast för backup kanske det inte är kritiskt hur fort den backupen görs, jag streamar film över den gamla och är det riktigt stora hd-filer så brukar jag gå över till 5Ghz bandet (och bli av med möjligheten att streama ljud till köket).

Jag hade förmodligen betalt de extra hundralapparna istället för att ibland växla mellan banden men jag har ju ett annat usecase. Du kanske på sikt funderar på att plugga in en extern hårddisk till time capsule dock?

1
Bevaka tråden