Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem: 2 användare av tre kan inte köra vissa program.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har 10.5.6. Ordnade ytterligare två användare (ungarna) på datorn igår (http://www.99.se/mac-os-x/261489-hur-begraensa-atkomst-foer-2-anvaendare-pa-datorn.html). Allt funkar ganska OK som jag vill.

Men vi har några spel som inte går att köra på deras konton. Spelen kräver både installerade filer (ligger i programmappen) och att skivan ska vara inmatad. Markerar jag spelen i Föräldrakontrollen så att ungarna ska få fram dom bland sina program, så syns dom inte där i alla fall (antar att det är för att de egentliga programmen ligger kvar på skivan?).

Och om jag installerar samma filer som jag har i min programmapp direkt från installationsskivan till deras dokumentmappar och sedan provar att köra programmen därifrån, så kommer det upp ett felmeddelande om att "installationen är felaktig" - typ.

Får jag inte detta att funka så faller ju halva idén med olika användare..

Kan någon hjälpa till?

PS: Typiskt.... här testar man femtielva olika sätt att installera och konfigurera inställningarna i Föräldrakontroll under flera timmar utan att hitta nån lösning. Åsså hittar man ett sätt bara minuten efter att postar här för att be om hjälp...

Det verkade funka om jag INTE gav dom "Enkel Fnder" utan normal Finder och installerade direkt till deras konton - sen slog om till "Enkel Finder" igen.

Peppar, peppar....

1
Bevaka tråden