Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Gmail webversion för iphone

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-09 19:39

Utöver Gmail inom mailfunktionen kan man nå eposten via safari http://gmail.com som har ett nytt iphone anpassat gränssnitt som funkar mkt bra. Man kan också göra en app ikon genom att trycka på + när man är på inloggnings eller t ex inbox sidan. funktionen att söka på enstaka ord i meddelanden är mycket snabb. Klart värt att testa.

Den största nyheten är nog att Gmail nu stödjer "offline browsing" i iPhone.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-04-10 01:03
Ursprungligen av jonasolof:

Utöver Gmail inom mailfunktionen kan man nå eposten via safari http://gmail.com som har ett nytt iphone anpassat gränssnitt som funkar mkt bra. Man kan också göra en app ikon genom att trycka på + när man är på inloggnings eller t ex inbox sidan. funktionen att söka på enstaka ord i meddelanden är mycket snabb. Klart värt att testa.

Jag har svårt att se syftet med detta när man så enkelt kan lägga in sitt gmail konto i mail.app...

Ursprungligen av Csoft:

Jag har svårt att se syftet med detta när man så enkelt kan lägga in sitt gmail konto i mail.app...

Jag skulle faktiskt också vilja veta varför man inte använder Mail.app istället. Det finns ju säkert en bra förklaring, men jag känner inte till den. Har man tillgång till Analytics, Documents och sånt samtidigt? iGoogle-app för iPhone vore svinfett.

Ursprungligen av henkebarn:

Jag skulle faktiskt också vilja veta varför man inte använder Mail.app istället. Det finns ju säkert en bra förklaring, men jag känner inte till den. Har man tillgång till Analytics, Documents och sånt samtidigt? iGoogle-app för iPhone vore svinfett.

Ok, här är min syn:)

• Först: jag har använt gmail i ett antal år nu så allt ligger där...;)

• Trådad vy/konversationsvy: gör det enklare att hålla koll på en mailtråd. Det intressanta är att detta är ungefär samma sak som Apple gör i sin SMS applikation. Där är det ju suveränt enkelt att hålla koll på en konversation... men inte i mail.app

• Search... jag kan söka bland alla mina mail... och det fungerar helt perfekt med alla from: in: och is: sökningar

• Liggande vy

• Jag kan stjärnmärka mail och leta fram dem, använder det bland annat som todo-lista

Men det blir spännande att se hur det blir i 3.0

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, här är min syn:)

• Först: jag har använt gmail i ett antal år nu så allt ligger där...;)

• Trådad vy/konversationsvy: gör det enklare att hålla koll på en mailtråd. Det intressanta är att detta är ungefär samma sak som Apple gör i sin SMS applikation. Där är det ju suveränt enkelt att hålla koll på en konversation... men inte i mail.app
    [b]

• Search... jag kan söka bland alla mina mail... och det fungerar helt perfekt med alla from: in: och is: sökningar[/b]

• Liggande vy

• Jag kan stjärnmärka mail och leta fram dem, använder det bland annat som todo-lista

Men det blir spännande att se hur det blir i 3.0

Vart i WebbAppen söker man?

Högst upp till höger. Du måste ha engelska som valt språk för gmail för att du ska få nya layouten.

Ursprungligen av BlackSmp:

Högst upp till höger. Du måste ha engelska som valt språk för gmail för att du ska få nya layouten.

Jaha, det hade jag missat totalt. Man kan anta att alla andra språk kommer inom kort?

Ursprungligen av Csoft:

Enkelt svar: Sökning.

I Google Apps har jag varenda mejl jag fått och skickat sedan jag öppnade kontot, för närvarande över 11k mejl. Att kunna söka enkelt och snabbt och avancerat bland alla dessa är smidigt i webbgränssnittet.

Ett annat intressant skäl tog Gruber upp nyligen:

use the native iPhone Mail app to read email on my iPhone, but I’m tempted to start using the Gmail web app for one reason: I waste a lot of time switching back and forth between Mail and Safari after tapping a URL in an email. When using the Gmail web app, tapped links simply open in a new Safari tab. The iPhone Mail app needs a built-in web view, like what most popular iPhone Twitter clients offer.

Om man kör mot Exchange, kan man väl bara ha Exchange-mail? Kanske inte, men det gäller för kalender iaf, det skulle kunna vara en anledning.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-10 08:47

Gmail.com är väl tänkt att fungera med android och andra smartphones.

//Rob

Jag använder gmail-webbapplikationen dagligen. Tycker deras konversationsvy vida överglänser den tämligen oöverskådliga mobile-mail applikationen.

1
Bevaka tråden