Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna .doc

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2003-04-19 18:50

Hej! Fått en inbjudan. Den är gjord i .doc Apple workskonverteraren kan inte öppna. Tyvärr gick den inte heller att lägga med här.
I info ändrarde jag till Textredigeraren och då blev det en massa konstiga tecken.

• Medlem
  • 2003-04-19 19:15

.doc är ju em MS-World-fil...

• Avstängd
  • 2003-04-19 19:21

Jo jag vet att det är wordfil men har för mig att appleworks öppnat dem tidigare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-19 19:21

Har du MS Word installerat? Om inte kanske du kan öppna filen inifrån AppleWorks om du har det installerat.

• Avstängd
  • 2003-04-19 19:23

Nix gick inte att öppna innifrån

• Avstängd
  • 2003-04-19 19:25

Kan jag maila den till någon på Forum som kan öppna de sedan maila den som PDF ??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-19 20:11

Jag har öppnat .doc-filer i AppleWorks och det funkar bra.
Konstigt...

• Medlem
  • 2003-04-19 21:45

Det är säkert en ny version av World och då fixar inte Appleworks det, herregud.. det är ju för fasen bara ett filformat till en ordbehandlare, varför måste MS krångla till det, och varför skall folk envisas med att spara i ett slutet word-format, när det finns PDF och RTF......

• Avstängd
  • 2003-04-19 21:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Det är säkert en ny version av World och då fixar inte Appleworks det, herregud.. det är ju för fasen bara ett filformat till en ordbehandlare, varför måste MS krångla till det, och varför skall folk envisas med att spara i ett slutet word-format, när det finns PDF och RTF......

Folk ? Jag vet med mig själv att när jag använde Win så trodde jag att alla kunde använda det systemet trodde inte att det var någon konflikt i det framtida informationssamhället.
Men tydligen så finns det Monarki kvar i mediaflödet. Eller heter det Hierarki

• Avstängd
  • 2003-04-19 22:02

Kan jag maila filen till någon av forumdeltagarna För att öppna den sedan maila den tillbaka till jag som PDF??

• Medlem
  • 2003-04-19 22:14

Maila den till mig

resurs@pp.sbbs.se

• Oregistrerad
  • 2003-04-21 07:33

Har du provat att kolla med Icword?

/Johan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Jag har öppnat .doc-filer i AppleWorks och det funkar bra. Konstigt...

Ibland känns det som om det funkar helt godtyckligt. Varannan gång funkar det utan några som helst problem, varannan gång är det bara att kasta filen och be om nåt annat...

1
Bevaka tråden