Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera Airport Express till Firmware 7.4.1

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-16 16:07

... jag har problem med att uppdatera min Airport Express Firmware till 7.4.1. Jag kommer så långt som att Airport Utility söker efter uppdateringar för det men den står bara och "tuggar" och ja, jag har den senaste versionen av Airport Utility.

Så jag sökte lite på detta problem och har stött på mängder av forumsinlägg på andra websiter utöver den här om just denna uppdatering och det verkar som att en uppsjö av människor har fått enorma problem efter att ha laddat ned och installerat uppdateringen.

Jag antar att det måste finnas många som inte har detta och jag undrar först och främst varför, när jag nu har allt som behövs för att uppdateringen ska kunna installeras, det inte händer något när jag försöker ladda ned/installera denna firmware.

Det andra jag undrar över är om det verkligen är nödvändigt för mig att göra just detta. Jag har ingen Time Capsule eller liknande och det verkar vara mest åt det hållet som det skulle vara bra för men om det uppstår sådana problem för andra efter uppdateringen, är det då värt att installera uppdateringen?

Vore tacksam för all input jag kan få om det här

Jag råkade ut för samma sak. Det gick inte att uppdatera firmware i Expressen efter att man hade uppdaterat Airport-programvaran i datorn.

Som tur är så hade jag en klon av min systemdisk där jag ännu inte hade uppdaterat Airport-programvaran. När jag bootade från den partitionen så gick det att uppdatera Expressens firmware.

1
Bevaka tråden