Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Latency-problem med iMac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Har skaffat en iMac 24" alu (2,8ghz) men får konstiga latency-problem som jag inte hade med min MacBook. Jag har testat med två olika USB-interface: Line6 POD xt och Yamaha UW500.

Med det inbyggda ljudkortet i iMac upplever jag inte latency-problem alls, jag får direkt respons på mjukvaruinstrument från midi-klaviaturet och kan köra medlyssning via mjukvara utan hörbar latency.

Med POD xt får jag ca 0.2 sekunders latency på både midi-respons och medlyssning!

Med Yamaha UW500 är midi-responsen perfekt, men fortfarande oacceptabel latency på medlyssning!

Kan verkligen det inbyggda ljudkortet vara bättre än bägge mina externa alternativ? Och som sagt funkade bägge bra med min MacBook! Vad göra?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-05-16 12:05

Detta kan ha att göra med ljudkortsinställningarna i dtt musikprogram. Vad kör du, Logic, Garageband?

Får samma problem i både GB och Logic. Har testat med olika buffer size i Logic men får marginell skillnad. För tillfället har jag löst det genom att göra en "sammanslagen enhet" i Ljud-/midi-inställningar där jag använder ingångarna från de externa ljudkorten och utgången från det interna, ingen märkbar latency alls! Känns konstigt att koppla mina studiomonitorer till interna utgången istället, men det funkar så länge.

1
Bevaka tråden