Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återfå sina program man köpt med en ny telefon?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa!

Jag hade oturen att få lämna in min iphone på lagning då den knäppade sig. Tur i oturen fick jag den utbytt och den är på påväg hem till mig. Det i sig är trevligt men nu blir jag lite små orolig att alla program och spel jag köpt inte ladda ner på den nya telefonen.

Är nerladdningarna imei-nummerkänsliga? Eller går det bra så länge jag reggar telefonen på mitt konto? Känns lite dumt om man blir av med sina program för att man får en ny telefon =S.

Mvh Andreas

Om du auktoriserar den nya med ditt användarkonto ska du kunna ladda ner alla köpta program igen, gratis.

Det går utmärkt! Gjorde det själv igår.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-04 09:23

Har du inga kopior på din dator? Itunes sparar alltid en kopia på programmen.
Installera backupen från itunes så kommer allt att installeras.

//Rob

Tack för hjälpen!

Rob:

Nej jag har ju inte det tyvärr, datorn hade blivit så seg och dummade sig under tiden telefonen var på lagning så jag ominstallerade osx =S.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-05 00:16
Ursprungligen av JoeyKiller:

Tack för hjälpen!

Rob:

Nej jag har ju inte det tyvärr, datorn hade blivit så seg och dummade sig under tiden telefonen var på lagning så jag ominstallerade osx =S.

Backuppen sparas i hem mappen och den bör man ta backup på men för det mesta så räcker det med att arkivera och installera och då är allt kvar även om systemet är helt nytt.

//Rob

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-05 21:37

Tack för hjälpen!

Rob:

ingen backup?

Man kan inte se vad man har haft för apps på nåt sätt? Har letat omkring linte grann men hittar inget. Hade massor av apps men har glömt vad hälften hette.

Nej som sagt jag gjorde aldrig någon backup tyvärr.

Men det känns ju som om man borde kunna se vad man laddat ner i itunes. Det kan ju inte vara så svårt att bara logga in på sitt ituneskonto och få en historik på vad man laddat ner. Det är ju en rätt vettig funktion faktiskt att oavsett vilken dator man använder kunna få upp sin ituneshistorik.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-07 00:31

Nej som sagt jag gjorde aldrig någon backup tyvärr.

Men det känns ju som om man borde kunna se vad man laddat ner i itunes. Det kan ju inte vara så svårt att bara logga in på sitt ituneskonto och få en historik på vad man laddat ner. Det är ju en rätt vettig funktion faktiskt att oavsett vilken dator man använder kunna få upp sin ituneshistorik.

Du har kanske kvar email med dina köp kvitton? Apple brukar skicka email med ett kvitto på alla program du har laddat ner just den dagen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du har kanske kvar email med dina köp kvitton? Apple brukar skicka email med ett kvitto på alla program du har laddat ner just den dagen.

//Rob

det skall räcka med att auktorisera datorn i iTunes igen.
Samla ihop inköp är väl det man gör sedan.

Då skall de program du köpt hamna i iTunes och sedan kan du synca över dem i iPhonen.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-07 11:17
Ursprungligen av Goflorp:

det skall räcka med att auktorisera datorn i iTunes igen.
Samla ihop inköp är väl det man gör sedan.

Då skall de program du köpt hamna i iTunes och sedan kan du synca över dem i iPhonen.

Laddar iTunes själv ner alla program som du har laddat ner? Det tror jag inte att den gör men hur du än gör måste du autorisera iTunes igen.

//Rob

Har ett luddigt minne av att om man auktoriserar datorn (kopplar ihop den här datorn med sitt iTuneskonto) så tar den ner det du köpt men inte har i datorn....

Måhända behöver man begära "leta efter tillgängliga hämtningar" under Affär-menyn.

1
Bevaka tråden