Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS med iPhone OS 3.0 GM

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-06-13 15:00

Jag har utvecklarversionen av OS 3.0 GM eftersom jag är med i developer program men jag har märkt en bugg eller ska det vara så kanske, Hur som helst är det någon mera en jag med Telia som inte kan skicka MMS om man är ansluten till ett trådlöst nätverk? Mina MMS vägrar gå iväg då å står misslyckat men stänger jag av wifi å kör på 3g så skickas det iväg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-13 23:51

Hos mig fungerar det jättebra att MMS:a trots att jag är ansluten till WiFi samtidigt.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-06-14 17:29

Har telia och provade att skicka mms utan problem..

Själv kan jag inte skicka några MMS alls efter att uppdaterat till 3.0GM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-14 23:58
Ursprungligen av heiko:

Själv kan jag inte skicka några MMS alls efter att uppdaterat till 3.0GM.

verkar sjukt skumt. testa återställa luren och dra in gm igen.

Ursprungligen av 20hz:

verkar sjukt skumt. testa återställa luren och dra in gm igen.

Provade med att boota om den igen och nu fungerar allt.

Ursprungligen av heiko:

Själv kan jag inte skicka några MMS alls efter att uppdaterat till 3.0GM.

Hade samma problem, men jag startade om min lur o sen fungerar det perfekt! (men jag kör ju Comviq i min iPhone 3G 3.0)..

BTW är numerisk Wi-Fi och funktionen att kunna se batteristyrkan i % bredvid batteriet enbart för Jailbreakade eller finns det i 3.0? Anledning att jag frågar är att jag har kvar detta, min custom carrier logo och Emoji Emoticon-tangentbordet på min iPhone 3G efter att jag uppdaterade till 3.0..

Ursprungligen av Pain Reaper:

BTW är numerisk Wi-Fi och funktionen att kunna se batteristyrkan i % bredvid batteriet enbart för Jailbreakade eller finns det i 3.0? Anledning att jag frågar är att jag har kvar detta, min custom carrier logo och Emoji Emoticon-tangentbordet på min iPhone 3G efter att jag uppdaterade till 3.0..

Här är 2 bilder så ni ser vad jag menar.. Har inte sett 3.0 på en iPhone som aldrig varit Jailbreakad förut så jag vet inte vad om detta är funktioner som finns i 3.0, men smileysarna tvivlar jag på att de finns med i 3.0 (det är runt 100 olika smileysar/figurer).. Någon som vet?

Ursprungligen av Pain Reaper:

Här är 2 bilder så ni ser vad jag menar.. Har inte sett 3.0 på en iPhone som aldrig varit Jailbreakad förut så jag vet inte vad om detta är funktioner som finns i 3.0, men smileysarna tvivlar jag på att de finns med i 3.0 (det är runt 100 olika smileysar/figurer).. Någon som vet?

Smajlisarna finns. Om du har japansk leverantör. Inte någon annan. Går att på något sätt via jailbreaking att låsa upp dem för alla andra, men vet inte hur. Sök på "emoji"

Ursprungligen av Pain Reaper:

Här är 2 bilder så ni ser vad jag menar.. Har inte sett 3.0 på en iPhone som aldrig varit Jailbreakad förut så jag vet inte vad om detta är funktioner som finns i 3.0, men smileysarna tvivlar jag på att de finns med i 3.0 (det är runt 100 olika smileysar/figurer).. Någon som vet?

Det finns en guide att läsa här:
http://www.ilove.nu/blogg/programtips-app-store/sa-anvander-du-smileys-pa-din-iphone-utan-jailbreak

MMS funkar utmärkt för mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-14 22:15

mms fungerar på telia och telenor såklart. resten får man köra fulhack för att få det fungera.

Ursprungligen av 20hz:

mms fungerar på telia och telenor såklart. resten får man köra fulhack för att få det fungera.

Jag kör Telia.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-15 00:00
Ursprungligen av 20hz:

mms fungerar på telia och telenor såklart. resten får man köra fulhack för att få det fungera.

Kommer mms i 3.0 inte fungera för halebop utan fulhack?

Jag la in 3.0 GM i förra veckan och MMS går att skicka, och jag har Halebop.

Ursprungligen av MrCoffee:

Kommer mms i 3.0 inte fungera för halebop utan fulhack?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-15 07:11
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Jag la in 3.0 GM i förra veckan och MMS går att skicka, och jag har Halebop.

bra att jag läser alla svar innan jag postar. dåså där har vi svaret

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-15 23:24
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Jag la in 3.0 GM i förra veckan och MMS går att skicka, och jag har Halebop.

Tack för svaret... har längtat efter mms

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-15 07:10
Ursprungligen av MrCoffee:

Kommer mms i 3.0 inte fungera för halebop utan fulhack?

eftersom halebop tillhör telia så kanske? vet ej halebop är inte officella med att ha iphone eller har jag fel?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-15 00:04

En till som det fungerar med MMS och tethering med Telia.

Skulle någon vara så snäll och dela med sig av inställningarna för att få MMS att funka med Telia och Telenor respektive?

Även för "tethering" skulle uppskattas.

MVH

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-15 09:03
Ursprungligen av attila:

Skulle någon vara så snäll och dela med sig av inställningarna för att få MMS att funka med Telia och Telenor respektive?

Även för "tethering" skulle uppskattas.

MVH

Bara installera GM eller snart riktiga 3.0an så rullar det direkt igång.

Batteristyrka i procent är i alla fall såvitt jag vet en funktion i 3.0.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-15 12:51
Ursprungligen av B843186:

Jag har utvecklarversionen av OS 3.0 GM eftersom jag är med i developer program men jag har märkt en bugg eller ska det vara så kanske, Hur som helst är det någon mera en jag med Telia som inte kan skicka MMS om man är ansluten till ett trådlöst nätverk? Mina MMS vägrar gå iväg då å står misslyckat men stänger jag av wifi å kör på 3g så skickas det iväg.

Vad har du för inställningar? MMS skickas ju över "internet" och inte via GSM nätet. När du kör Wlan kan det vara så att din router eller vad det nu är för WLAN jox du har inte släpper igenom trafiken.

Ursprungligen av B843186:

Jag har utvecklarversionen av OS 3.0 GM eftersom jag är med i developer program men jag har märkt en bugg eller ska det vara så kanske, Hur som helst är det någon mera en jag med Telia som inte kan skicka MMS om man är ansluten till ett trådlöst nätverk? Mina MMS vägrar gå iväg då å står misslyckat men stänger jag av wifi å kör på 3g så skickas det iväg.

Det funkar för mig, dock väldigt mycket långsammare när jag kör med nätverk.

svara

vet du när dom gör så man kan uppdatera telefonen på itunes kan man det nu eller

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 07:49
Ursprungligen av bjurholm:

vet du när dom gör så man kan uppdatera telefonen på itunes kan man det nu eller

Under dagen, lugna dig.

Ja, inte lite hetsig då eller? Fick även detta som ett PM av dig. Sök och läs så hade du nog fått svaret på din fråga på en minut.

Ursprungligen av bjurholm:

vet du när dom gör så man kan uppdatera telefonen på itunes kan man det nu eller

Man kan få emojis genom en app i App Store. Så har jag låst upp det, så det behövs ingen jailbreak.

Ursprungligen av Capeman:

Man kan få emojis genom en app i App Store. Så har jag låst upp det, så det behövs ingen jailbreak.

Guiden ovanför visar just den metoden.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Guiden ovanför visar just den metoden.

Något gick snett. Missade en massa inlägg efter det jag svarade på. Lustigt.

Bevaka tråden