Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datainställningar med Telenor?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 15:26

Någon som lyckats ställa in GPRS/EDGE inställningar med Telenor?

internet.telenor.se segt men funkar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-17 13:42

För att få maxtaxa

...så skall man köra med services.telenor.se - annar blir det vad jag vet skit dyrt!

//Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-17 15:34

services.telenor.se funkar- tackar. Dock verkar pinpoint funktionen vara ganska generell med wifi avstängt (1.1.3 Maps). Visar typ vilken stadsdel man är i...

Vart skall man då skriva in services?
Det programmet man skall ladda ner, GlobalConnectfungerar sopkast så skrev in manuellt internet.telenor.se och den uppkopplingen fungerar.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-18 00:08

Bumpar en gammal tråd men jag har alldrig lyckats få detta att fungera. skulle vara kanon fram tills jag får en 3gS i fickan. Skönt att junna maila från telefonen åtminstone.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 00:32
Ursprungligen av Exstaz:

Bumpar en gammal tråd men jag har alldrig lyckats få detta att fungera. skulle vara kanon fram tills jag får en 3gS i fickan. Skönt att junna maila från telefonen åtminstone.

http://telenor.se/privat/kundservice/index.html ?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-18 00:33

Får ingen hjälp där. Dom har ju ingen suport på gamla iphone utan bara 3g. Så dom kunde inte hjälpa mig :/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 00:36
Ursprungligen av Exstaz:

Får ingen hjälp där. Dom har ju ingen suport på gamla iphone utan bara 3g. Så dom kunde inte hjälpa mig :/

Sedär, du skrev aldrig vilken telefon det gällde.

2G kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-18 00:37
Ursprungligen av Exstaz:

Bumpar en gammal tråd men jag har alldrig lyckats få detta att fungera. skulle vara kanon fram tills jag får en 3gS i fickan. Skönt att junna maila från telefonen åtminstone.

Vad är det du inte får att funka? Svaret står ju redan i denna tråd, ange services.telenor.se som APN

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-18 12:45
Ursprungligen av Jetwash:

Vad är det du inte får att funka? Svaret står ju redan i denna tråd, ange services.telenor.se som APN

Ja ahde det svaret funkat hade det ju inte varit några problm. Min telefon ansluter alldrig så därför fungerar det inte. Även provat med internet.telenor.se som apn men det fungerar ej heller.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-18 12:56
Ursprungligen av Exstaz:

Ja ahde det svaret funkat hade det ju inte varit några problm. Min telefon ansluter alldrig så därför fungerar det inte. Även provat med internet.telenor.se som apn men det fungerar ej heller.

Testa med ett annat SIM i din telefon (gärna annan operatör) så kan du utesluta hårdvaran.

Ursprungligen av Exstaz:

Ja ahde det svaret funkat hade det ju inte varit några problm. Min telefon ansluter alldrig så därför fungerar det inte. Även provat med internet.telenor.se som apn men det fungerar ej heller.

Och du har mobilsurf aktiverat hos operatören?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-18 23:55
Ursprungligen av theplague:

Och du har mobilsurf aktiverat hos operatören?

Jupp tjänsten aktiverad och annat sim fungerade inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 12:17
Ursprungligen av Exstaz:

Jupp tjänsten aktiverad och annat sim fungerade inte.

Återställ.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-20 21:19
Ursprungligen av zappee:

Återställ.

Detta har alldrig fungerat så en återstälning räcker inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-20 21:38
Ursprungligen av Exstaz:

Detta har alldrig fungerat så en återstälning räcker inte.

Så du har återställt den till en ny telefon och det fungerar inte i alla fall?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-21 13:40
Ursprungligen av zappee:

Så du har återställt den till en ny telefon och det fungerar inte i alla fall?

Jag har återställt och rensat den helt så många gånger udner det 1.5 åren jag haft den och det har alldrig fungerat just nu har jag 3.0 så det finns tyvärr inte som alternativ just för denna FW. Men från start men den första FW som fanns på 2g har det alldrig fungerat.

Det jag har gjort är att skriva in det som skall göras och lämnat user/password fältet öppet. Vet inte om man skall ha roaming eller inte på men testat med båda. Det jag har vid sidan om min operatör är en liten blå boll som ersätts med en trådlös nätverksikon när jag sitter på wifi istället.

1
Bevaka tråden