Jag har ett förslag som jag skulle vilja bolla lite: Att vi tar bort Nyhetstips Mac och Nyhetstips iPod & iPhone helt och hållet.
Tanken med nyhetstips är att vi skulle låta medlemmarna posta tips om nyheter som utvalda redaktörer skulle lyfta upp och göra riktiga nyheter av med mer text och kanske bild.
Men vi har inga redaktörer och vi har inte haft det på länge så det fyller inte sin funktion. Visst vore det kul om vi hade massor av aktuella nyheter likt MacFeber, men ärligt talat behöver vi inte det för att ha ett bra forum.
Nackdelen med att ha nyhetstips är att det förvirrar många för man vet inte om man ska posta under de ordinarie forumen eller under nyhetstips. Och det blir ett till forum att leta i om man vill kolla om någon annan redan startat en tråd i samma ämne.
Jag tycker det bli bättre om vi tar bort nyhetstips och bara använder de ordinarie forumen, de är tillräckligt många ändå, vad tycker ni andra?
Skulle man ändå vilja ha en slags nyhetsfunktion i framtiden kanske man skulle kunna sätta en tagg på en ny tråd som heter "nyhet" och så kan man skriva ett funktion som bara tar ut trådar märkta nyhet och listar dom på framsidan. Det är inte samma sak som riktiga nyheter skrivna av redaktörer, men det skulle ge en nyhetsskänsla.