Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vit baksida mindre hållbar?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-06-29 14:05

Hej! Jag står i det jobbiga valet mellan en vit eller en svart 3GS (när den väl kommer). Eftersom det inte spelar någon roll, så blir det sjukt jobbigt!

Nåväl, jag hade turen att träffa ett par som hade varsin iPhone 3G och varsin färg. Den vita var däremot sprucken på flera ställen, vilket inte den svarta var. Jag vet inte hur hårdhänt han varit mot sin vita jämfört med hennes svarta, men ändå. Är det så att den svarta är mer hållbar, så är valet lätt. Hur har ni med vit baksida upplevt det?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-29 14:12

Alldrig hört eller sett något om att vit skall vara sämre. Vore ju dumt av apple att sälja den som vit om den håller mindre.

• Medlem
  • 2009-06-29 14:14

Ja, jag tycker också det, så jag tänkte kolla upp det. Det är ju surt om man står där sen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-29 14:20

Min vita började spricka ganska tidigt runt hörlursutaget och dockkontakten. Jag fick den utbytt på garanti när jag lämnade in den då den externa högtalalaren lade av.

Jag kan däremot inte se några sprickor på min kära hustrus svarta iPhone som är 8 månader gammal. Även om jag tycker att den vita är mycket snyggare hade jag nog därför valt en svart om jag köpt en idag.

Apple verkar ha problem med sin vita plast. Min vita MacBook fick jag reparerad för sprickor i topcaset och sedan utbytt för en kombination av trasigt logikkort och minimala sprickor i bottencaset. (I det sistnämnda fallet var det tur då de hade reparerat datorn om det bara varit logikkortet och jag nu med lite pengar emellan fick en ny fin unibody MacBook.)

/Johan

Vilka dojjor ser mest smutsiga ut, dina vita sneakers eller dina svarta dito?

Jag har en vit baksida, och tror inte den är mindre hållbar. Men flawsen syns tydligare då det är vitt, vilket inte är så konstigt tycker jag...

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-29 15:29

Jag har en vit som spruckit vid muteknappen och en bit in på telefonen, en kompis till mig har en svart som spruckit på exakt samma ställe.
Snarare hade eftersom de är utbytta nu.
Ta den färg du gillar mest, förhoppningsvis har de förbättrat hållbarheten i plasten på 3GS.

• Medlem
  • 2009-06-29 15:31

Joakimo: Jag vet inte vilken färg jag gillar bäst, så jag hoppades på ett hyffsat entydigt svar. Men jag lutar nog lite åt den svarta just nu, eftersom det är som Valfrid säger, att vit lättare blir smutsigt..

Min har spruckit från mitten på bottenkontakten och upp ca 2 cm..
Antagligen blev det en yttepytte spricka vid ett fall i golvet, sen har den växt uppåt! :/

• Medlem
  • Höganäs
  • 2009-07-06 00:16
Ursprungligen av rosen888:

Min har spruckit från mitten på bottenkontakten och upp ca 2 cm..
Antagligen blev det en yttepytte spricka vid ett fall i golvet, sen har den växt uppåt! :/

Samma för mig. Surt.
Det verkar dessutom minst sagt besvärligt att byta baksidan själv. Dubbelsurt.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-29 16:40

Synd att baksidan inte är som på 2g. Min 2g har trillat i backen så många gånger att jag inte har koll utan några som helst fel på den Det är en liten buckla i ett hörn men det är allt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-29 17:27

Min vita har också fått sprickor. Men jag tror mest det handlar om att det syns lättare på vit.

Jag har själv inte tänkt tanken på att lämna in den då jag har känt att jag får skylla mig själv som har den på jobbet. Men det behöver jag klart inte säga till dem

Jag läste "någonstans" (minns inte) att det kunde uppkomma en rodnad på de vita 3GS precis där batteriet sitter. Ska se om jag hittar länk.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-30 00:26
Ursprungligen av pressplayontape:

Jag läste "någonstans" (minns inte) att det kunde uppkomma en rodnad på de vita 3GS precis där batteriet sitter. Ska se om jag hittar länk.

Jag har sett det med någonstans men kan inte komma ihåg vart. det var bara några dagar sen också.

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-06 02:31
Ursprungligen av Exstaz:

Jag har sett det med någonstans men kan inte komma ihåg vart. det var bara några dagar sen också.

Det ska enligt uppgift gå att ta bort med alkohol.

Teliasnubben i min butik sa att de vita baksidorna var mycket mindre hållbara än de svarta.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-30 14:24
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Teliasnubben i min butik sa att de vita baksidorna var mycket mindre hållbara än de svarta.

Han ville säkert inte sälja dig en vit pga att dom itne hade någon hemma utan då skulle någon annan få hans provision på abonemanget ^^
Nä men allvarligt sen när är det en säljare säger korekt. 90% av fallen vet dom ju inte ett skit faktiskt. dom kan lite teknisk data som dom lärt sig på en kurs mer är det oftast inte.

Ursprungligen av Exstaz:

Han ville säkert inte sälja dig en vit pga att dom itne hade någon hemma utan då skulle någon annan få hans provision på abonemanget ^^
Nä men allvarligt sen när är det en säljare säger korekt. 90% av fallen vet dom ju inte ett skit faktiskt. dom kan lite teknisk data som dom lärt sig på en kurs mer är det oftast inte.

Njae, jag skulle lämna in en sprucken iPhone. Han sa att det borde gå eftersom det var en vit men om det hade varit en svart så hade han inte rekommenderat att lämna in den eftersom de antagligen inte hade godkännt det som en garantireparation.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-30 20:23

Njae, jag skulle lämna in en sprucken iPhone. Han sa att det borde gå eftersom det var en vit men om det hade varit en svart så hade han inte rekommenderat att lämna in den eftersom de antagligen inte hade godkännt det som en garantireparation.

En vän till mig fick sin svarta utbytt just pga dessa sprickor utan problem.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-30 21:41

Då jag jobbat i branschen i flera år tidigare så vet jag faktiskt vad jag talar om. Jag brukar kolla upp information på internet om det är en produkt jag skall köpa sen går jag till butiken. Det säljaren säger är oftast ren bs gentemot hur produkten verkligen är.

1
Bevaka tråden