Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej!
Idag slutade det översta delen av skärmen på min Iphone att fungera (2.2.1). Bestämde mig därför att uppdatera till 3.0 för att se om det eventuellt var mjukvara fel eftersom jag inte tappat mobilen eller dylikt. Började därför följa denna guide http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4302. Allt gick bra till step twelve där ram disk gick igenom sedan blev det någon slags error i redsn0w. Och nu står mobilen bara still på "Downloading Jailbreak data..."
Kan det tänkas finns något hopp kvar eller är det helt kört. Det kom ju iallafall förbi ram disk som kanske är det mest kritiska?
Frågan är om jag bara kan starta om den och göra om processen?
Testade att köra redsn0w igen och den här gånger funkade allt som det skall. Mobilen har precis startat upp men tyvärr fungerar ännu inte övre delen av skärmen. Har bara läst om folk som haft problem med undre delen av skärmen. Tycker det verkar konstigt eftersom mobilen plötsligt slutade fundera efter ha legat i fickan ett antal timmar.
Tycker det verkar konstigt eftersom mobilen plötsligt slutade fundera efter ha legat i fickan ett antal timmar.
Vad skulle det kunna vara?
Det är ett ganska klassiskt sätt att "knäcka" en mobil, i synnerhet om det är framfickorna på byxorna. Om du t ex sätter dig ned och mobilen just då ligger mitt för vecket som bildas på byxorna så utsätts den för ganska stora krafter. Ett annat sätt är att t ex gå förbi ett bordshörn för snävt, vi vet alla hur ont det kan göra, och på så vis applicera den kraften på mobilen istället. Det funkar även bra med lägre benfickor. Det räcker med att du utsätter mobilen för en böjande kraft så kan det var klippt, det är lätt att få en ganska stor hävstångeffekt på en liten yta och på så vis rucka på kontakten till skärmen, på vissa TFT-skärmar så är signalkontakten limmad mot skärmen och om det börjar röra på sig så är det slut med signaler.