Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify godkänt för iTunes Store

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-28 17:04

Genius är ett monumentalt missfoster, ett muterat microsoft-office-gem som är så fult och äckligt att man överväger att gå tillbaks till Windows (eh, nä, men all in for the rant, liksom..;)).

iTunes... vaddå? En vanlig musikspelare som tyvärr bara blivit plottrig och jobbig och ful. I'm with you, Clase.

iTunes ska ju hantera en antal olika enheter och funktioner. Det klart att programmet då utökas med allt fler funktioner för att samarbeta med de möjligheter som bland annat iPod och iPhone medger. Därför ser jag nog uteslutande positivt på iTunes. Likväl gillar jag Genius eftersom det föreslagit musik som jag annars aldrig skulle ha kommit över på andra håll.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-29 14:05
Ursprungligen av Tobias Schelin:

iTunes ska ju hantera en antal olika enheter och funktioner. Det klart att programmet då utökas med allt fler funktioner för att samarbeta med de möjligheter som bland annat iPod och iPhone medger. Därför ser jag nog uteslutande positivt på iTunes. Likväl gillar jag Genius eftersom det föreslagit musik som jag annars aldrig skulle ha kommit över på andra håll.

Men jäklar vad det hade sågats här om det varit Microsoft som skapat det. Ibland blir det minst sagt komiskt här på 99 med Applefanatismen. När man hyllar iTunes som oslagbart, bland annat. iTunes har inget att sätta mot Spotify, det är som att jämföra äpplen (haha) med kanelbullar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-29 14:19
Ursprungligen av Skilling:

Men jäklar vad det hade sågats här om det varit Microsoft som skapat det. Ibland blir det minst sagt komiskt här på 99 med Applefanatismen. När man hyllar iTunes som oslagbart, bland annat. iTunes har inget att sätta mot Spotify, det är som att jämföra äpplen (haha) med kanelbullar.

mmmm .... bullar ... @@@

iTunes är helt värdelöst! Segt som attans jobbigt upplägg! Å det värsta är att den inte tar FLAC sorligt apple!

Nu kör jag med Songbird som tar både FLAC å är snabbt med bra upplägg. Den ska tydligen kunna synca med Ipod, dock har jag igen pga deras dåliga ljudkvalite.

Kör med en Macbook Pro...

Spotify till mobben låter riktigt kul! Men man måste ha en fri trafik samt minst 2mbit för att det ska fungera smutt, och vad kostar inte det? Sedan som vissa andra skrev så försvinner en del musik på spotify... Att kunna stream ifrån data till mobben vore schysstare!

iTunes funkar alldeles utmärkt hos mig. 100050/113,13 GB bibliotek. Alla filer har bilder. Ingen Genius. Ingen "ljudförbättring", Ingen EQ. Dra slidern i Cover Flow från låt 1 till nr. 100050 tar ca. 2,2 sekunder. Utan Cover Flow, under sekunden. Vad är det som är segt med det? Ingen FLAC, nej men ALAC.

Om Spotten är kanelbullar så är iTunes pain au chocalat..

Försökte lyssna på några låtar (A.R. Rahman) igår med Spotify. Samma sak idag.

Och det är vissa låtar som inte funkar. Har ingenting med uppkoppling eller cache att göra.
Har aldrig hänt när jag använt iTunes.

Ursprungligen av Skilling:

Men jäklar vad det hade sågats här om det varit Microsoft som skapat det. Ibland blir det minst sagt komiskt här på 99 med Applefanatismen. När man hyllar iTunes som oslagbart, bland annat. iTunes har inget att sätta mot Spotify, det är som att jämföra äpplen (haha) med kanelbullar.

Microsoft kan inte skapa dessa "innovativa" lösningar. Men om nu Microsoft skulle göra något vettigt av sin Zune och komma med ett program som är lika bra som iTunes - då skulle jag med största sannolikhet kunna berömma detta. Så för min del handlar det nog inte om någon Apple-fanatism.

Konceptet iTunes hade kunnat döpas om tycker jag, som Adobes Bridge som hanterar en massa olika saker. iTunes hade då kunnat bestå utav samma grejer som idag, men mer avskilt så att man synkade sina iPodar och iPhones i en avdelning, lyssnade på (streamad) musik i en annan, såg på film i en tredje och handlade i en fjärde.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 00:03
Ursprungligen av henkebarn:

Konceptet iTunes hade kunnat döpas om tycker jag, som Adobes Bridge som hanterar en massa olika saker. iTunes hade då kunnat bestå utav samma grejer som idag, men mer avskilt så att man synkade sina iPodar och iPhones i en avdelning, lyssnade på (streamad) musik i en annan, såg på film i en tredje och handlade i en fjärde.

I like where this is going.

  • Medlem
  • 2009-08-29 11:49

rätt mycket i iTunes går att stänga av. jag har inget generellt emot programmet, det gör det jag vill och då och då städar jag i det med några scripts. ("digital-glitchet" när man hoppar i vissa filer som tillkom för någon .2.1-version sen hade jag dock gärna sluppit - d e t går inte att stänga av...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-29 14:11

alltså om ni Jailbreakar iPhone kan ni ha multitasking jag tycker det är värt det iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 15:44

microsoft har bättre system att bläddra bilder på på windows aså, det va la det

  • Medlem
  • 2009-08-30 17:58

*host* Och så åter till ämnet tack.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-30 19:50

Gött, iTunes är ju inge bra alls!!

Hoppas bara att Spotify lyckas få med ännu fler skivbolag så man kan köra all musik genom dom.

Vaddå, "iTunes är ju inge bra alls"? I din iPhone kan du lyssna på musik med iTunes. Du kan söka och bläddra. Var är det inte bra?

  • Medlem
  • 2009-08-31 10:11

Notera att den här tråden kommer försvinna snart, och inga nya inlägg sedan igårkväll i den kommer överföras till 99musik.

Bevaka tråden