Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud ur USB midi-klaviatur

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Precis som rubriken säger så får jag inget ljud ur min klaviatur i Garageband.
Har sökt hjälp av sökmotorn och testat det som står men får det ändå inte att funka.
Har ett M-Audio KeyStudio 49 USB Midi-tangentbord. Det är väl "plug and play"?
Tack i förhand!

Yep, KeyStudio är Plug'n'Play. Har du läst Quickstart-guiden ur manualen? Finns en Garageband-guide där i som hänvisar hur man enkelt kommer igång.

Citerar:

Citat:

Using KeyStudio with GarageBand

The M-Audio Session software was created for use with Windows However, the KeyStudio hardware can be used with Macintosh OS X computers as well KeyStudio integrates seamlessly with the GarageBand music production software which comes pre-installed on many late-model Apple computers

To use KeyStudio with GarageBand:
1 Be sure KeyStudio is connected to your Mac OS X computer via the provided USB cable

2 Launch GarageBand

3 Create a Software Instrument track by clicking Track > New Track > Software Instrument > Create, or select a pre-existing Software Instrument track The default instrument GarageBand selects is a Grand Piano. When a Software Instrument is selected, clicking the button in the lower right corner of the GarageBand window will open the Track Info screen From this area, you can select which instrument you would like to play Provided your computer’s speakers are not muted or turned down, you will now hear sounds corresponding to notes you play on KeyStudio

Ibland hoppar midikanalen ur på Logic (jag kör "All"). Om detta händer i Garageband vet jag inte...

Funkar fortfarande inte... Zimmerman, vad menar du med "Midikanalen"?

hej

när du spelar på midi keybord då ska du kunna se nivåerna under mixer
enligt bifoga bild18.png

om du ser att volym nivåerna rör sig

då kanske du har valt fel ljud utgång

då kan du komma åt dom under GarageBand inställningar under ljud/midi

enligt bild20.png

sen om du menar att du inte kan höra ljudet från den inbyggda ljudet i midi keybord då vet jag inte om den saken så mycket mer än att

jag har inte den
jag använder ett annat märke då fungera det så att
jag ställer in
så att midi skickas internt
samt externt till dator och till den inbyggda ljud delen i min midi keybord

Kolla "Audio MIDI Setup" i Applications/Utilities

Ursprungligen av davishoo:

Kolla "Audio MIDI Setup" i Applications/Utilities

undra bara om inte redan bild20.png bilden är samma sak som du nämner

eller finnes det någon annan ställe där man ställer det du talar om
:">

1
Bevaka tråden