Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om backup med SuperDuper

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en fråga ang backup på extern HD.

Har en macbook och en extern HD, som jag har gjort en backup på med hjälp av superduper.

Detta gjorde jag för ca 2 månader sedan. Nu till min fråga: Hade nu tänkt att göra en ny backup.
Måste jag då rensa den externa HD:n innan jag gör en ny backup eller är det bara att köra på som jag gjorde första gången.

Läste att det finns något som heter superduper smart update, vad är detta?

//E

Har ändrat trådens rubrik. Den tidigare rubriken ("Backup") sade ingenting om vad tråden egentligen handlar om. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Som det "låter"... kopierar bara filer som har förändrats.. kör så själv ( Smart Update alltså )

Beror på. Kör du med gratisversionen av SuperDuper måste du blåsa disken och börja om från början varje gång. Efter betalning kan du välja smart update.

Jag har betalat...

"blåningen" gör Supeduper själv när den skapar en ny klon så du behöver inte själv ta bort den gamla backupen
Om hårddisken är tillräckligt stor kan du dela in den (partitionera) så att du inte behöver ta bort den gamla utan kan göra en ny på en annan partition

Jag kör gratis
Använder bara den för en extra klon då och då

1
Bevaka tråden