Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jag skulle behöva lite hjälp. Vill ha ett gratis brännprogram till mac som jag kan bränna .img-filer med. Någon som har något bra tips (gräna med länk)?
jag gjorde detta på en semesterfilm jag skulle titta på i min dvd, filen var i .img men ändå dök den upp som "dataskiva" i min dvd, vad har jag gjort för fel?
jag gjorde detta på en semesterfilm jag skulle titta på i min dvd, filen var i .img men ändå dök den upp som "dataskiva" i min dvd, vad har jag gjort för fel?
De innebär att man läser av skivan och förvandlar den till en Disk-image och spar den som en fil. Inklusive skrivformatet (FAT-32, HFS+, DVD etc)
Filen blir då lika stor som datainnehållet - 4,3GB
Tar man och bränner en sådan blir resultatet en MPEG2 data på en DVD-volym
Lite osäker på vad DVD som man spelar har exakt för skivformat, kallar det "DVD" ovan.
Många moderna operativsystem som till exempel Mac OS, Mac OS X och Linux kan montera skivavbilder som om de vore fysiska skivor. I Windows-miljö krävs dock hjälpprogram som t.ex. Daemon Tools.