Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som provat usb-mik från Samson?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är fullt möjligt, kan vara ganska kul att sitta med en känslig mik och hörlurar där man tror att det är ganska tyst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 16:39
Ursprungligen av kottenkotten:

Det är fullt möjligt, kan vara ganska kul att sitta med en känslig mik och hörlurar där man tror att det är ganska tyst.

Nu är det ju knappast en proffsmikrofon jag köpt för dryga tusingen. Men jag vet att det är ganska känslig.

Vänligen, Ylan

Jag har en USB-mik (Röde Podcaster) som funkar skitbra för podcast och enklare hemmainspelningar typ låtdemos. Bra, dynamisk mik som givetvis inte är en proffsstudio men enkelheten gör att jag tycker den är klockren. Vill jag spela in seriöst, går jag till en riktig studio. Har aldrig riktigt fattat hemmastudiogrejen. Fokusera på att göra bra radio/musik/tal/whatever och köp enkla, lättanvända grejer. En USB-mik är precis en sån enkel, lättanvänd grej. Köp. Men se till att ha ett rejält puffskydd till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 20:19
Ursprungligen av n00bkillaz:

Jag har en USB-mik (Röde Podcaster) som funkar skitbra för podcast och enklare hemmainspelningar typ låtdemos. Bra, dynamisk mik som givetvis inte är en proffsstudio men enkelheten gör att jag tycker den är klockren. Vill jag spela in seriöst, går jag till en riktig studio. Har aldrig riktigt fattat hemmastudiogrejen. Fokusera på att göra bra radio/musik/tal/whatever och köp enkla, lättanvända grejer. En USB-mik är precis en sån enkel, lättanvänd grej. Köp. Men se till att ha ett rejält puffskydd till.

Har fått för mig att Röde Podcaster är snäppet upp från min, händer det att du spelar in sus och pip du inte hörde fanns vid inspelningstillfället?

Vänligen, Ylan

Hej. Det är mycket möjligt. Nej, jag har inte hört några missljud på mina inspelade spår, de är helt rena.

  • Medlem
  • 2008-11-04 16:28

Hoppsan!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-11-26 20:26

En samson som ni pratar med säljes för 400 kr i göteborg

Ursprungligen av es335:

En samson som ni pratar med säljes för 400 kr i göteborg

<skickat PM instället>

Senast redigerat 2009-03-08 19:02

Hur e d me latency?

Har nån av er låtar inspelade med usb-mikarna man kan få lyssna på?

Bevaka tråden