Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hag har win xp intallerat på min MBP. Men när jag är i i OSX Leopard så visas ju disken där såklart eftersom den går att läsa. men jag vill inte att den ska visas på mitt skrivbord eftersom jag inte har någon nytta utav det.
Visst man kan "mata ut" disken när datorn startas, men det vore ju smidigast om den inte monterades överhuvudtaget.
Finns det något sätt att lösa detta?
Gå in på Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markera partitionen och tryck på knappen högt uppe som heter "ta bort från skrivbordet" eller något liknande.
Gå in på Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, markera partitionen och tryck på knappen högt uppe som heter "ta bort från skrivbordet" eller något liknande.
Där ser man, då har man lärt sig något nytt. "Ta bort från skrivbordet" = "Eject"...dvs det löser inte problemet för Win-disken kommer monteras igen vid nästa omstart.
Där ser man, då har man lärt sig något nytt. "Ta bort från skrivbordet" = "Eject"...dvs det löser inte problemet för Win-disken kommer monteras igen vid nästa omstart.