Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reaktor, Absynth, FM8 eller Massive?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte unna mig en tidig julklapp när Native instruments "rear" ut ovan nämda synthar för 99 Euro stycket.

Har sysslat en del med Absynth och tycker den är fantastisk, men vet inte riktigt om jag skulle använda den speciellt mycket i mina poppiga synth-produktioner.

Men vilken av dessa rekommenderas?

Jag är knappast någon synth-guru och har inte tålamod att bygga mig moduler, men tycker ändå Reaktor (med alla synthar) verkar ha mycket att erbjuda - eller är det mycket knäppa ljudeffekts-ljud man lättast rattar fram, eller är den värd att satsa på?

Hoppas på snabbt svar, då erbjudandet gäller till 30/11

Hälsn Jonathan

Jättekul att 84 personer kollat inlägget utan att svara. Känns verkligen skönt med så hjälpsamma människor. Tack vare dessa köpte jag ett stearinljus nu. Faktum är att det låter riktigt bra, men är lite svårt att göra vissa FM-ljud med.

  • Medlem
  • Sala
  • 2010-02-12 17:42

Hej, jag får nog rekommendera Nexus (samt Nexus 2) vilken är en ROM-sampler, förenklat menat att du har en väldigt enkelt upplagd synth med de vitala funktionerna/knapparna för att förändra och styra ljudet med, samt ett mkt bra inbyggt delay och reverb. (reverbet är av väldigt hög kvalitet). Den har blivit en väldigt stor populär synth som används av många kända electroproduktion nissar, däribland mig, men jag är inte så känd Många expansionspaket har också gjorts där man fokuserat på att göra expansioner på ett visst fack/stil av ljud i varje paket. T ex house, hardstyle, bara piano, klassiskt, dance drums, ambient, atmoshpere osv osv.
Finns kort sagt inget du kan ogilla med den synthen om du inte är ute efter att mecka själv (då rekommenderar jag Massive) utan allt är i princip färdigt, ljuden håller väldigt hög klass, och du ändrar vad du känner för efter att du laddat in ljudet från biblioteket.
Mer finns att läsa här

reFX - Home

Mvh /Jon Aitman

1
Bevaka tråden