Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt nya iMac (oktober 2009)

Tråden skapades och har fått 312 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag är dem färdiga att skickas inom 7 arbetsdagar, det tar sig

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-03-05 15:54

3 - 8 arbetsdagar får jag när jag lägger en beställning.

o nu är det 24 h

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-03-06 06:44

jag beställde en en 27 tums iMac i slutet av januari, och var rätt orolig över skärmproblemen som jag läst att andra hade haft, pratade lite med AppleStore om det, och blev halvt lugnad över deras besked, de hade tydligen jobbat en del på att få bort problemen... När min burk kom i februari så var den otroligt stor och fin. Inga problem med skärmen så långt, och kan verkligen rekommendera 27 tum! Det känns som ett hav av skärm från början men blir trevligt efter några dagar. Nu är min 24" på jobbet liten

Ursprungligen av law99:

jag beställde en en 27 tums iMac i slutet av januari, och var rätt orolig över skärmproblemen som jag läst att andra hade haft, pratade lite med AppleStore om det, och blev halvt lugnad över deras besked, de hade tydligen jobbat en del på att få bort problemen... När min burk kom i februari så var den otroligt stor och fin. Inga problem med skärmen så långt, och kan verkligen rekommendera 27 tum! Det känns som ett hav av skärm från början men blir trevligt efter några dagar. Nu är min 24" på jobbet liten

Kul o höra att dom funkar, det blir en för mig nu i mars månad också tänkte ja. 7" större ska bli skönt!

Att de har fixat till skärmarna lovade de mig också inför senaste utbytet, men det är bara bluff och båg, fick hem datorn igår, och likförbannat har den både gultoning - samt ett högfrekvent ljud om skärmen. Det är min fjärde iMac nu, och nu är jag seriöst tverksam till om man ska ha en Mac överhuvud taget...
Självklart kan jag glömma den utlovade kompensationen på 2000:- om jag väljer att få pengarna tillbaka...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-12 10:56

Beställde en iMac från applestore i förrgår till farsan o hans tjej. Blev 21,5" grundmodellen. 10,345 med studentrabatt inkl frakt är inte så farligt. Ska inte direkt användas till något krävande så den duger gott. Det är ju skönt att slippa alla sladdar och den stora fula brummande burken på golvet som är så svår att damsuga bakom. Ska bli kul o se vad de tycker om OS X.

Jaha, då har jag fått min 27" 3.06. Det tog bara MediaMarkt 6 veckor att få in dem från att jag beställde. Grafit i Umeå (som är Premium?) fick in 4 veckor tidigare. Undrar vem Apple prioriterar?

Ursprungligen av rikard.agren:

Jaha, då har jag fått min 27" 3.06. Det tog bara MediaMarkt 6 veckor att få in dem från att jag beställde. Grafit i Umeå (som är Premium?) fick in 4 veckor tidigare. Undrar vem Apple prioriterar?

och hur verkar den? Gul skärm, höga fläktar?

Kritvit och knäpptyst, till och med med 4 flikar Aftonbladet öppna.

Härligt! Dags o beställa en nu o helt enkelt hoppas att de fixat alla fel. Går Steve Jobs ut och säger att de har problemen bakom sig får man väl anta att det är så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-20 01:10

Har också märkt att min iMac låter när man dimmrar ner skärmen. Ett fåtal gånger per dag hörs ett vibrerande ljud som varar i kanske 10 sekunder. Är detta värt att klaga på?

Ursprungligen av marQz:

Har också märkt att min iMac låter när man dimmrar ner skärmen. Ett fåtal gånger per dag hörs ett vibrerande ljud som varar i kanske 10 sekunder. Är detta värt att klaga på?

De tycker ja. Så ska det väl inte vara på en ny dator?

Bevaka tråden