Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för budget/privatekonomi

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag söker efter ett bra budget / privat ekonomi program till min iphone och mac hemma.

Tror jag sett ett program som jag tror heter cashing / kashing, det var med på någon macheist förra året men hittar det inte.

Eller finns det något tips på annat program så man kan hålla reda på sin budget? Gärna något så man kan synca det både på sin mac hemma och iphone.

Any ideas?

.heno

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-26 16:07

Jag använder iBank och tycker det funkar riktigt bra! Finns i både desktop och iPhone-version som kan synkas.

Finns här: iBank | Mac finance software, personal money management and small business application for OS X

  • Medlem
  • 2010-03-26 19:37

Squirrel. Snyggt, enkelt och maccigt Squirrel - Personal Finance Application

Snabb kom igång.

[1] Gå in på din banks hemsida.

[2] Visa lista på all historik som finns kvar

[3] Markera uppifrån och ner (i webbläsaren)

[4] Klistra in i kalkylprogram (Excel, OpenOffice etc)

[5] Radera alla kollumner utom datum, namn, eventuell tag, och summapå in-/utkomsten

[6] Spara som CSV

[7] Öppna Squirrel och tryck på importera

[8] Välj fil

[9] Kontrollera äldsta posten. Ofta behöver man "sätta in" den summa som fanns på kontot före äldsta transaktionen. Lätt att räkna ut – kolla bara diffen i nuvarande innestående kapital i Squirrel och din internetbank.

Klart! Staplat! Budgeterat (om allt är taggat "mat", "hyra" etc)! och prognos!

Senast redigerat 2010-03-26 19:59

Hej,

Tack båda! ska ta och testa båda

Det andra programet jag tänkte på var cha-ching från Midnight Apps

  • Medlem
  • 2010-03-27 19:57

Kul att se flera kompetenta, renodlade mac-program som även har iPhone-App! Synd att inte alla bjuder på iPhone-Appen.

Hej!

Bra tips på appar och program! Microsoft har något program som jag tror går att köra på mac via något hack, men både hack och MS vill man ju helst slippa.

Vill passa på att tipsa om webbbaserade versioner också.
Jag driver en sajt som heter Få koll på din ekonomi och budget helt gratis - spenderat.se som är gratis för alla att använda.

1
Bevaka tråden