Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklappstips - billig hårddisk hos InWarehouse

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2010-02-09 12:05

Jag ser det inte som ett problem för att lådan är öppnad. Det är säker som du säger att de har formaterat för PC. Men hur kunde de missa kontakten..? Surt

Kan inte vänta tills att få skyffla data i FW 800
Jag är ganska ny på det här med mac, men någon som vet om jag kan välja att ha säg 300GB för time machine och resten för att lagra data?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-09 12:25
Ursprungligen av Imran:

Jag ser det inte som ett problem för att lådan är öppnad. Det är säker som du säger att de har formaterat för PC. Men hur kunde de missa kontakten..? Surt

Kan inte vänta tills att få skyffla data i FW 800
Jag är ganska ny på det här med mac, men någon som vet om jag kan välja att ha säg 300GB för time machine och resten för att lagra data?

Det går väl bra. Du får väl partionera hårddisken då i 2 delar.

Time Machine fungerar bäst om skivan du säkerhetskopierar till endast används för Time Machine-säkerhetskopieringar. Men funkar ändå.

Den backar upp automatiskt varje timme... AV och PÅ läge.

Senast redigerat 2010-02-09 12:36
  • Medlem
  • 2010-02-09 12:36

Hmm oki på så sätt. Då kanske det är lika bra att ha den enbart till time machine så kanske jag slipper strul framöver..

Jag antar att man kan exkludera mappar man inte vill time machine ska ta med i säkerhetskopieringen?

Tack för hjälpen

Ursprungligen av Imran:

Hmm oki på så sätt. Då kanske det är lika bra att ha den enbart till time machine så kanske jag slipper strul framöver..

Jag antar att man kan exkludera mappar man inte vill time machine ska ta med i säkerhetskopieringen?

Tack för hjälpen

I Time-Macines inställningar radar du snyggt upp dina undantag... enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-30 16:54

Var har nu denna disken tagit vägen, jag kan inte hitta den varken på inwarehouse eller webhallen...har den utgått?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 00:29
Ursprungligen av zinned:

Var har nu denna disken tagit vägen, jag kan inte hitta den varken på inwarehouse eller webhallen...har den utgått?

inWarehouse/Komplett verkar fasa ut/sluta med Seagate-produkter…åtminstone tillfälligt…då det endast finns 2 produkter (interna hårddiskar) kvar i deras sortiment…

En snabb sökning på Google gav bl.a.:

Dustin Home

City Stormarknad

mStore

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-31 09:29
Ursprungligen av zinned:

Var har nu denna disken tagit vägen, jag kan inte hitta den varken på inwarehouse eller webhallen...har den utgått?

Webhallen har väl aldrig haft den vad jag vet.

Det var komplett.se som började sälja den, men även där är den slut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-31 08:07

Jeeez, 800-1000 kr för en sådan nu och den är dessutom svår att få tag i...lite jobbigt när man själv betalade 490 kr st med frakt när man köpte två stycken senast.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-31 09:27
Ursprungligen av zinned:

Jeeez, 800-1000 kr för en sådan nu och den är dessutom svår att få tag i...lite jobbigt när man själv betalade 490 kr st med frakt när man köpte två stycken senast.

Ja 1100 kr hos Dustin nu för 500 GB.

Snacka om att det var julklappspriser förut

Jag har en SEAGATE Freeagent Firewire 800 till salu eventuellt. Sitter en 1 TB disk i den nu SEAGATE förstås. 7200/12 serien. 7200 varv. 32 Mb cache. Skicka ett PM om någon är intresserad att köpa den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-31 11:33

Jag är ganska säker på att webhallen hade den också, tyckte jag såg den överallt när det begav sig. Well well, trist att den är på väg ut.

Jo, Webhallen hade den men inte lika billigt
Nu har de bara kvar en demo av 1 TB för 999
WEBHALLEN.com - Seagate FreeAgent Mac 1TB Extern HD (USB 2.0 / FireWire 400 / 800)(Demo)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-31 14:08
Ursprungligen av macwitty:

Jo, Webhallen hade den men inte lika billigt
Nu har de bara kvar en demo av 1 TB för 999
WEBHALLEN.com - Seagate FreeAgent Mac 1TB Extern HD (USB 2.0 / FireWire 400 / 800)(Demo)

Okey Hade missat det.

Men nu är den slut för gott. Den är utgående för länge sen hos SEAGATE.

Den var helt enkelt för bra för att vara sann

Jag har dock en stycket SEAGATE FREEAGENT 1.5 TB - Firewire 800, som jag ska sälja. Lägger ut den på säljes annons. Men kan tyvärr inte skänka bort den

Bevaka tråden