Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iTunes Store och Visa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick plötsligt betalningsproblem när jag laddade ner en app för några dagar sedan. Det visade sig att mitt Visa-kort from. 8:e april måste vara anslutet till Verified By Visa för att det ska fungera för internet-transaktioner. Jag hade ett case med iTunes Store support och lite mailande fram och tillbaka. Min Customer Support hette Steve.. Tänk om Steve Jobs ibland iklär sig rollen som vanlig supportsnubbe?

Jag hänger inte riktigt med på vad frågeställningen i inlägget är...?

Nej, jag tänkte om någon mer hade fått problem så är sannolikheten stor att det är avsaknaden av Verified By Visa som är problemet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 10:14

Mitt kort är inte anslutet till Verified by VISA och jag köpte en app senast igår.

Ursprungligen av kainen:

Mitt kort är inte anslutet till Verified by VISA och jag köpte en app senast igår.

Jasså, men vad skumt. Då är det nog som jag trodde från början i alla fall. Jag petate i fel lösenord på min iPhone ner jag laddade ner appen. Men jag fick ju skriva in det en eller möjligtvis två ggr till. En dag senare så kunde jag inte uppdatera program och jag var skyldig iTunes Store 7 kr för appen. Efter fruktlösa försök med supporten från Steve så kontaktade jag banken och då sa de att det berodde på de nya säkerhetsrutiner som antagits from. 8:e april och att jag mer eller mindre är tvungen att ansluta mig till Verified By Visa.

I alla fall så började itunes Store fungera strax efter att jag anslutit mig till Verified By Visa. Hm..Kanske är det bara något med Swedbank?

Senast redigerat 2010-04-13 10:33

Det är Banken som är "problemet", inte Apple. Du får surfa in på din internetbank och fixa ett "digitalt" kortnummer.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-13 10:38

Ok, jag gjorde ingen sökning, men det var i alla fall Steve Jobs som var min supportkille. Det kan ingen ta ifrån mig :D.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Ok, jag gjorde ingen sökning

Det ska man alltid göra... Detta är tredje tråden om samma sak. De andra två slog jag ihop - här nöjer jag mig med att stänga och hänvisa till Mijas länk.

Tänk också på var ni placerar era trådar. Jag tycker inte att detta har så mycket med "Garantier & Service" att göra, utan passar nog bättre under "iTunes Store".

/Mod

1
Bevaka tråden