Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbt! Spela in: radio ->mp3?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 19:26

Johan Gielens (Trance DJ ) set från Fokused Scandinavian Tour den 29/3 spelas i P3 Live kl. 21.03 ikväll. Jag undrar om det är någon som vet hur man kan spela in det i mp3 på Macen?

Tacksam för svar snarast. Klockan tickar...

• Oregistrerad
  • 2003-05-21 19:32

Det blir lättare att hjälpa dig om du berättar vad har du för mac?

/Johan

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-05-21 19:35

Installera Real player, installera Audio hijack och kör på. Den sparar ner som ren aiff, som du sen kan konvertera till mp3.

Vill du ha bättre kvalitet; koppla in en radio i datorn och spela in i tex Audio recorder eller liknande. Förutsatt att du har antingen ljud in eller en iMic till datorn.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 19:38

Jag har en iMac DV Special Edition.
Real Player och Audio hijack har jag också... ska testa. Tack.
Mer synpunkter eller förslag är välkommna.

Som ovanstående skribent nämner är Audio hijack precis det du vill ha. Bara att välja vilket filformat (aiff, mp3) du vill spara det strömande ljudet som.
Inlärningstid för programmet är ca 1-2 minuter. Mycket kraftfullt!

Har några PC-vänner som är mycket imponerade av detta program. Någon som vet något liknande för PC?

Du kan även ströma ljudet från P3 via Windows media player så slipper du installera Real Audio om du nu skulle sakna det. Programmet kan spela in allt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Jag har en iMac DV Special Edition.
Real Player och Audio hijack har jag också... ska testa. Tack.
Mer synpunkter eller förslag är välkommna.

Det behövs inga. Audio Hijack löser alla dina problem. Fast du måste köpa en licens ... annars spelar den bara in de första 10 minutrarna. Sen läggs edt på ett brusfilter.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 19:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Massebasse
Det behövs inga. Audio Hijack löser alla dina problem. Fast du måste köpa en licens ... annars spelar den bara in de första 10 minutrarna. Sen läggs edt på ett brusfilter.

Ajdå. Har ju programmet men ingen licens än. Vill ju gärna ha mer än 10 min Hmm... någon som har licens och som kan spela in? Vore megaschysst! Sen kör vi via delning i iTunes och iTunes dl. Någon??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 20:31

Det har löst sig.

Kör P3 med Windows Media Player istället om det strular med RealONE. Mycket bättre kvalité på både strömmen och ljudet.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 18:21

fett bra med Audio Hijack. Nån som fått VLC att funka med Real?

Använder själv Radioshift.

Kan ställas in på att spara ner i princip vilken kanal som helst mellan vilka tider som helst,

Mkt enkelt, men ändå kompetent.

1
Bevaka tråden