Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync - Ingen skrivbar kalender hittades?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-10 16:00

Höh?

Har ställt in min mobil på nytt så den kan funka med datorn. Blev något vajs.

Nu när jag ska synka mina kontakter från min Nokia så står det att ingen skrivbar kalender hittades (!) Man får val att öppna iChat...men väl i iChat när jag testar, så får jag samma meddelande igen.

Nu kom någon olustig panik här...

Fredrik

• Medlem
  • 2008-06-10 16:16

Löste sig. Var bara att ta bort den gamla, tillagda kalendern (inga viktiga saker i den ändå) och skapa en ny som sedan hittades.

/Fredrik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-26 00:51

Bra när man inte har viktig information som skall föras över, hur gör man om man har en massa information i ical som skall föras över men man får meddelandet "Ingen skrivbar kalender hittades".
Finns det inget bra sätt att kunna lösa detta än att skapa en ny kalender och lägga in all information på nytt?

//Dennis

Samma problem med mobileme

Jag bumpar denna då jag nu har samma problem.

Har mina iCal-kalendrar synkade med mobileme och iCal synkar helt fint med mobileme men inte med min mobil.
Detta fungerade helt fint iCal -> Mobil när jag inte hade kalendrarna synkade med mobileme.
Men nu när jag ska synka iCal med mobilen så får jag upp detta meddelande "Ingen skrivbar kalender hittades". Har försökt hitta en "Skrivbar kalender" i iCal men det finner jag inte.

Finns det någon som vet hur jag får detta att fungera. Har laddat hem senaste pluginen för min mobil från SonyEricsson till iSync men det fungerar icke!

Kör OS X 10.6.4, iSync 3.1.1 iCal 4.0.3 och försöker synka med en SE K610i.

Hoppas på att någon vet hur man ska lösa detta.

1
Bevaka tråden