Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allvarlig(?) bug i flash player

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

adobe tillkännager en 'kritiskt' bug i nuvarande version av flash-pluggen:
"A critical vulnerability exists in Adobe Flash Player 10.0.45.2 and earlier versions for Windows, Macintosh, Linux and Solaris operating systems..."
Adobe - Security Advisories: Security Advisory for Flash Player, Adobe Reader and Acrobat

10.1-betan ska vara utan hål, så för er som redan har provat; bör man uppgradera eller avinstallera...?

Tja, det är väl som med andra säkerhetshål, det är en risk bara för en mikroskopiskt liten andel användare, resten är opåverkade.

Hur du vill göra beror ju på om du anser dig behöva Acrobat och/eller Flash. Gör du det så är det väl bara att uppgradera.

10.1 är "release candidate" så den är stabil, och bra mycket snabbare än tidigare versioner, vilket ju är trevligt i sig.

Jag testade 10.1-betan för några veckor sedan men nergraderade igen p.g.a. stabilitetsproblem (kanske ska säga värre stabilitetsproblem än vanligt ). Jag kör med 10.0.45.2, men har ClickToFlash installerat, och drar bara igång Flash för innehåll jag litar på.

edit:
Kanske ska förtydliga att Adobe har hunnit släppa åtminstone två versioner av 10.1 efter den jag testade (tror att det var "Preview 1"), varav den senaste som Richard skriver är en "Release Candidate". Troligen är det stabilare nu, förhoppningsvis åtminstone inte värre än 10.0-versionerna. Jag får fundera på om jag gör ett nytt försök nu eller väntar till det officiella släppet.

Senast redigerat 2010-06-07 12:14
1
Bevaka tråden