Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är iPhone 4

Tråden skapades och har fått 334 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iPilot:

Misstänker dock att priserna Steve uppgav på konferensen gäller för operatörslåst telefon och högst troligt med bundet abonnemang från t.ex. AT&T. Rätta mig om jag har fel?

Självklart är det operatörslåsta telefoner med abonnemang från AT&T.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-08 11:51

Visst finns det likheter med de telefoner ni påtalar här, men det rör detaljer och inte designen i sin helhet. Själv ser jag fram emot att få byta min två år gamla 3G mot denna. Tycker hårdvaran var bättre än förväntat. Dessutom blir dottern glad över att få en nyare iPhone

Ursprungligen av MatsOlov:

Visst finns det likheter med de telefoner ni påtalar här, men det rör detaljer och inte designen i sin helhet. Själv ser jag fram emot att få byta min två år gamla 3G mot denna. Tycker hårdvaran var bättre än förväntat. Dessutom blir dottern glad över att få en nyare iPhone

Men ok - LG Viewety då? Förutom loggan är det ju baske mig en i4:a:

Nä, tycker nog att Apple bytt distinkt design mot prestanda i den här generationen. Inte för att det är fel beslut mot bakgrund av den konkurrens de fått i smartphonesegmentet de senaste året.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-06-08 13:07

Gällande designen på nya iPhone så tycker jag den är riktigt snygg - trots den hårda kanten. Dock är jag lite orolig för hur den ligger i fickan.. En gång i tiden så hade jag en SE W950i och på vissa jeans så fick man ett sånt där snyggt märke (snusdoseeffekten) tack vare hård kant = inte snyggt.
Jag tror också att den rundare kanten på 3G och 3Gs gör att telefonen KÄNNS mer slimmad och ligger skönare i fickan.. Visst nu är iPhone4 tunnare över lag.. men ändå (?).

EDIT: Till saken hör att W950 inte ens har lika vass kant som iPhone4 ser ut att ha..

Ursprungligen av Hallon:

Gällande designen på nya iPhone så tycker jag den är riktigt snygg - trots den hårda kanten. Dock är jag lite orolig för hur den ligger i fickan.. En gång i tiden så hade jag en SE W950i och på vissa jeans så fick man ett sånt där snyggt märke (snusdoseeffekten) tack vare hård kant = inte snyggt.
Jag tror också att den rundare kanten på 3G och 3Gs gör att telefonen KÄNNS mer slimmad och ligger skönare i fickan.. Visst nu är iPhone4 tunnare över lag.. men ändå (?).

EDIT: Till saken hör att W950 inte ens har lika vass kant som iPhone4 ser ut att ha..

I min värld känns det som att andra faktorer är mer avgörande för om jag tänker skaffa mig en 4:a, än vilka typ av avtryck den gör på mina jeans.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-06-08 14:02
Ursprungligen av NickeNano:

I min värld känns det som att andra faktorer är mer avgörande för om jag tänker skaffa mig en 4:a, än vilka typ av avtryck den gör på mina jeans.

Jag har aldrig påstått att det är avgörande för om jag skall köpa eller inte - självklart skall jag köpa! jag ifrågasätter bara varför...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-08 14:07
Ursprungligen av GustafMA:

Men ok - LG Viewety då? Förutom loggan är det ju baske mig en i4:a:

Nä, tycker nog att Apple bytt distinkt design mot prestanda i den här generationen. Inte för att det är fel beslut mot bakgrund av den konkurrens de fått i smartphonesegmentet de senaste året.

Det där är ju en oförskämd kopia på iPhone 3G.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-08 16:58
Ursprungligen av MatsOlov:

Visst finns det likheter med de telefoner ni påtalar här, men det rör detaljer och inte designen i sin helhet.

Jag tror inte att någon direkt tycker att iPhone 4 är ful eller ens är en efterapning, även om man hajar till lite när man ser den där LG:n.

Men jag hakar upp mig på att de gör en iPhone med oerhört mycket mindre personlighet utseendemässigt än tidigare. Det känns fegt. Hur mycket coolare hade det inte varit om de istället gjort en design som tog ännu ett steg från de andra? Nä, designen är inte het och det snurrar lite i mitt huvud när folk pratar om att det är den snyggaste telefonen någonsin. Gamla iPhondesignen kickar ju arsle med den nya.

Nu sågar jag inte nya iPhone, vill jag understryka. Jag hade såklart bytt 3Gs mot den nya om valet hade varit rakt av. Samtidigt är IOS4 mycket mer spännande och jag tycker också att OS:et är själva hjärtat i konceptet iPhone, inte hårdvaran.

Är det något av de tidigare länderna som kommer sälja i Juni som är operatörs-låsfritt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 22:23
Ursprungligen av MRM-Racing:

Är det något av de tidigare länderna som kommer sälja i Juni som är operatörs-låsfritt?

USA - Nej
Frankrike - Ja
Tyskland - Ja
Storbritannien - Ja
Japan - Nej

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 23:39
Ursprungligen av zappee:

USA - Nej
Frankrike - Ja
Tyskland - Ja
Storbritannien - Ja
Japan - Nej

Fel.

Frankrike - Nej (efter 6 månader upplåsbar)
Tyskland - Nej (efter 18 månader upplåsbar)
Storbritanien - Nej (har för mig att den är efter 24 månader upplåsbar)

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Fel.

Frankrike - Nej (efter 6 månader upplåsbar)
Tyskland - Nej (efter 18 månader upplåsbar)
Storbritanien - Nej (har för mig att den är efter 24 månader upplåsbar)

//Rob

Exakt, det står ganska tydligt i en tråd som länkade till apples sida där vilka länder samt operatörer iPhone finns i officiellt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 07:40
Ursprungligen av keptang:

Exakt, det står ganska tydligt i en tråd som länkade till apples sida där vilka länder samt operatörer iPhone finns i officiellt.

Ja, där står inga tidpunkter... bara rakt om det GÅR att låsa upp eller inte...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 08:32
Ursprungligen av Robo-X:

Fel.

Frankrike - Nej (efter 6 månader upplåsbar)
Tyskland - Nej (efter 18 månader upplåsbar)
Storbritanien - Nej (har för mig att den är efter 24 månader upplåsbar)

//Rob

Hur vet du att dessa siffror gäller för 4an?

Både i Frankrike och UK har gamla generationer sålts olåsta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 09:39
Ursprungligen av zappee:

Hur vet du att dessa siffror gäller för 4an?

Både i Frankrike och UK har gamla generationer sålts olåsta.

Inte officiellt. Kolla den här sidan.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 15:22
Ursprungligen av Robo-X:

Inte officiellt. Kolla den här sidan.

//Rob

Jo, läs i kolumnen "Carrier offers authorized unlocking<sup>1"</sup>

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 20:05
Ursprungligen av zappee:

Jo, läs i kolumnen "Carrier offers authorized unlocking<sup>1"</sup>

Ja visst gör de det men först efter 6-24 månader. Inte på en gång.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 20:18
Ursprungligen av Robo-X:

Ja visst gör de det men först efter 6-24 månader. Inte på en gång.

//Rob

Och du har pratat med alla operatörerna?

Tre t.ex. låser upp direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 21:05
Ursprungligen av zappee:

Och du har pratat med alla operatörerna?

Tre t.ex. låser upp direkt.

Vi snackade Frankrike, England och Tyskland.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 21:38
Ursprungligen av Robo-X:

Vi snackade Frankrike, England och Tyskland.

//Rob

Ja, och du vet hur operatörerna i de länderna agerar?

Både T-Mobile och Orange har sålt olåsta innan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 22:39
Ursprungligen av zappee:

Ja, och du vet hur operatörerna i de länderna agerar?

Både T-Mobile och Orange har sålt olåsta innan

Jag vet med 100% säkerhet att T-Mobile inte kommer att sälja upplåsta iPhone 4. Efter 24 månader låser de upp för 100€.

Orange låser upp men först efter 6 månader.

I England är det likaså. Men du kan ringa och fråga runt om du vill.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 07:13
Ursprungligen av Robo-X:

Jag vet med 100% säkerhet att T-Mobile inte kommer att sälja upplåsta iPhone 4. Efter 24 månader låser de upp för 100€.

Orange låser upp men först efter 6 månader.

I England är det likaså. Men du kan ringa och fråga runt om du vill.

//Rob

Nej, det orkar jag inte. Bara intresserad av hur du kan veta så säkert utan att ha några källor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 14:24

Är skillnaden mellan iPhone 3Gs och iPhone 4G bara videochat, iMovie och skärmen/batteri ?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 14:34
Ursprungligen av Fugly:

Är skillnaden mellan iPhone 3Gs och iPhone 4G bara videochat, iMovie och skärmen/batteri ?

Nej läs på Apples sida. Men hårdvaran är helt annorlunda. Bättre processor, gyroskop, bättre kamera, större batteri, mycket bättre skärm och bättre antenn.

//Rob

En av dom grejerna Apple gör en stor grej av är videosamtal. Löjligt.
Har finnits sen 2003. Ingen kör det.
Kanske spännande för jänkarna då dom inte haft det tidigare. Men that´s it.
Och så klart bra för dom döva, men dom får ändå ses som en ganska liten grupp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 15:22
Ursprungligen av NickeNano:

En av dom grejerna Apple gör en stor grej av är videosamtal. Löjligt.
Har finnits sen 2003. Ingen kör det.
Kanske spännande för jänkarna då dom inte haft det tidigare. Men that´s it.
Och så klart bra för dom döva, men dom får ändå ses som en ganska liten grupp.

Mobilen har också funnits ganska länge så släppte Apple en så var det totalt revolutionerade, precis samma sak med mp3 spelaren så jag tror det kommer bli hur stort som helst!

Ursprungligen av 20hz:

Mobilen har också funnits ganska länge så släppte Apple en så var det totalt revolutionerade, precis samma sak med mp3 spelaren så jag tror det kommer bli hur stort som helst!

Om ingen använt videosamtal tidigare, så kommer naturligtvis ingen göra det nu heller.
Apple eller ej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 16:05
Ursprungligen av NickeNano:

Om ingen använt videosamtal tidigare, så kommer naturligtvis ingen göra det nu heller.
Apple eller ej.

Anledningen är troligtvis för det fungerat otroligt dåligt. Bara att sitta på chatroulette kommer säkert tilltala många. Men vi får väll se om något halv år eller så om vem som hade rätt

Ursprungligen av 20hz:

Anledningen är troligtvis för det fungerat otroligt dåligt. Bara att sitta på chatroulette kommer säkert tilltala många. Men vi får väll se om något halv år eller så om vem som hade rätt

Ja absolut.
Vi får se som sagt. Kanske blir en succé, men jag är tveksam.
Tycker du själv att det känns spännande/lockande med videosamtal?
Eller ni andra för den delen också?

Jag tror inte riktigt ni har fattat FaceToFace-grejen (eller vad det heter...måste lära mig det) i Iphone4; BÅDA måste ha en Iphone4 för att videochatta - ingen annan lur funkar. Kontenta = BARA dom som har en Iphone4 kan videochatta med varandra. Hajar du nu varför detta aldrig kan bli en stor grej, en revolution som att man började surfa med Iphone etc etc?
NÄR Apple släpper tekniken - som dom sa att dom skulle göra - OCH om andra tillverkare hoppar på just DEN lösningen; då kanske det kan bli mera spritt...förutsatt att sista spärren för storhet åtgärdas; mobilnätens bandbredd...i USA framför allt. Bolagen måste godkänna denna nya mastodonttrafik (Jobs antydde ju problemen där). Allt detta lär dröja. Länge.

Ursprungligen av 20hz:

Anledningen är troligtvis för det fungerat otroligt dåligt. Bara att sitta på chatroulette kommer säkert tilltala många. Men vi får väll se om något halv år eller så om vem som hade rätt

Bevaka tråden